En tur till Rom


Romme idag, riktigt kul hade vi!

Men dagen började inte särskilt bra...
Hela morgonen från att jag gick upp kl 4 tills det att jag åkte en timma senare ringde min brorsas väckarklocka konstant. Verkligen ett intensivt pip. Enerverande! Jag förstår inte varför den var ställd att ringa mitt i natten och jag förstår verkligen inte varför han inte vaknade. Inte kunde jag stänga av den heller, eftersom Erik envisas med att ha låst på sitt rum av någon anledning. Det fick bli att leta rätt på ett par öronproppar för att inte irritera mig till vansinne.

Jag tog bilen till Rebecka, fick skjuts därifrån till Linköping av Emelies pappa och sedan bar det av med bussen till Romme tillsammans med Sara och Ella. Ingen äggliga syntes till den här gången! De andra passagerarna på bussen var nog lite irriterade på oss kan jag tro. Medan resten av bussen försökte sova, höll övertrötta Rebecka igång oss med en väldig massa pladder. Jag somnade tillsist trots allt.

I Romme hade de öppnat ett nytt skidområde - Snöberget, så nu kunde man ta en ny nerfart nästan varenda gång. Riktigt kul! Synd bara att alla spår var så himla uppåkta och synd om Emelie och Ella som lyckades skada knäna. De fick i alla fall åka scoter ner Rommetorget, en upplevelse kan jag tänka!

image246

Jag måste bara säga att jag är otroligt stolt över min goda sallad som jag hade med mig till matsäck. Den ska göras fler gånger!

Sedan är jag stolt att jag inte lyckades ramla, förutom i en uppförsbacke...
Vi åkte förbi en avspärrning och kom in på en rolig liten väg i skogen. Plötsligt blev det planmark som sedan blev till uppförsbacke och vi fick staka oss jättelångt. Där var där jag ramlade, främst av utmattning antagligen. Inte bra vägval. Avspärrningen fanns nog där av en anledning.
Jag snor lite äventyrsbilder från Emelie och Rebecka sedan, samt deras brat-jakt, när de har hamnat på bilddagboken.

Mindre lyckat var att jag tappade bort min mobiltelefon. Jag blir så arg! Nu hade jag verkligen koll på mina saker, så försvinner den ändå. Jag måste missat innerfickan när jag skulle lägga den i jackan eller något, så att den gled ur sen när jag reste mig från liften. Det blir till att köpa en ny, den här var ändå kass. Nu blir jag handikappad ett par dagar igen.
Jag hatar att vara utan telefon!

Nu är jag sjukt trött, det blir bums i säng!
Imorgon är det sista dagen på cirkusskolan och därmed uppträde för barnen. Undrar om mitt pyramidnummer är katastrof nu när jag varit borta en dag...
På kvällen blir det förfest hos Becka samt utgång på Hugo.

Det ser jag fram emot!


Kommentarer

Postat av: Geccod

Det låter som ni haft det kul.

Hehe, vi fick en upphittad Nokia på cirkusskolan idag också. :P Sammanträffande.

2008-02-22 @ 00:11:05
URL: http://geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0