Mitt gulliga kramdjur


Eftersom jag är så oerhört intressant, så vill ni ju såklart veta lite om mig! Här kommer.. barabampampambaa! En..

Sammanfattning av år 2007:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
  • Partat ute på krogen en väldig massa, eftersom jag ääääntligen lyckats fylla 18!
  • Kört bil
  • Vart på Mallorca och i Lettland
  • Bott ensam i ett tält (fast med en massa härligt cirkusfolk runtikring)
  • Vart med i en stor tävling (Talang 2007)
  • Handlat på Internet
  • Betalat med Visakort

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga, så..NIX!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, lyckligtvis inte.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nope, förutom Lindas fågel Kryddan, men vi var nog aldrig särskilt nära vänner.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Tyskland, Lettland, Mallorca

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
  • Absolut, absolut körkort, men nu är det riktigt nära (hoppas jag)!
  • En liten pojke att kramas med.
  • Ett jobb. Jag harr visserligen redan ett jobb som cirkustränare, men det är bara tre timmar i veckan och på sommarlovet.
7. Vilka datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
  • 070403 - Talang 2007 med Olanatruppen
  • 070415-20 - resa till Berlin med thepartypoeple tyskagruppen!
  • 070831 - The Ark-konserten!
  • 070906 - Jag fyllde 18 med allt vad det innebar! Fasen, vad sjukt jobbigt det var att bli 18 sist.
  • 070928 - Alla barnens ledsna ansikten när vi åkte hem från barnhemmet i Lettland.

8. Vad var din största framgång 2007?
Min största framgång var att fylla 18, helt klart en stor fördel i de flesta situationer. Inte för att jag gjort så mycket för att lyckats med detta, mer än att vänta... Annars att jag har lyckats mycket bättre som ny tränare av en egen barngrupp på cirkusen än vad jag trodde att jag skulle göra.

9. Största misstaget?
Att bli nervös på uppkörningen och inte klara den. När jag tänker efter så har det nog gått ganska bra för mig det här året annars. Det är inget som jag kan tänka tillbaka på och känna... NEJ! sådär borde jag verkligen inte gjort.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag blev sjuk för första gången på.. ja flera år säkert. Nån sorts magsjuka såhär i mellandagarna.. inte kul. Men, inget värre än så.

11. Bästa köpet?
Min följeslagare systemkameran Nikon D50 med diverse tillbehör som objektiv, stativ o lite annat smått o gott. Min finaste satinjacka köpt på Mallorca som jag lyckades glömma i en provhytt på H&M. DÄR har vi mitt största misstag!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Utan tvekan kameran, där har det gått åt en hel del tusenlappar... annars en massa kläder och respengar.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla mina härliga vänner i klassen, som jag har haft en hel del väldigt trevliga stunder med! Anna gör mig alltid glad!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Fågeln Roger,
Alla typiska Otten-låtar.. Ice Ice Baby (Lettland-discot)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det beror väl på vilka år man jämför med, men jag har nog vart väldigt glad i år. Absolut om man jämför med högstadietiden.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Dansat naken på köksbordet. Fotat mer, eller gått in för fotot mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig. Slöat alldeles för mycket.

18. Hur tillbringar du nyår?
På en liten trevlig tillställning hos Frida bestående av "mys-med-nära-vänner" och party medookänt pack.

19. Blev du kär i år?
Nära på..men, nej.

20. Favoritprogram på TV?
Idol, Talang 2007, Bonde söker fru, Andra Avenyn (jag skäms, men det går inte så mycket på TV när man inte har betalkanaler..), Wallander, Anna Holt

21. Bästa boken du läste?
Jag har knappt läst något i år (jag får skärpa mig!) men, En Komikers Uppväxt.

22. Största musikaliska upptäckten?
The Ark och Kents nya album, Muse, Regina Spektor, Imogen Heap, Mika, Amanda och Daniel från Idol.

23. Något du önskade dig och fick?
Ett objektiv till kameran, hälften betalt på körkortet, en byrå, ett bra år.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Hundra miljoner kronor.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Hade en härlig fest här hemma med en massa cirkusfolk, ungar från klassen och lite annt löst folk. Sedan blev det utgång på Hugo, underbart underbart!

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre äckliga läxor, mer pengar, fler resor, en kille kanske (fast det har vart skönt att va singel också).

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Snyggare än förut :P Jag har försökt sätta mig in i mode lite mer tror jag. Strumpbuxor! Långa tröjjor! H&M!

28. Vad fick dig att må bra?
Party med klassungarna, träning på cirkusen, skitungarna på cirkusen när de är snälla, ensamma stunder med kameran, ANNA! Jozzelikoss.

29. Vem saknade du?
Jag saknar inte de som jag inte träffar. I så fall när någon har vart bortrest eller så.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Busbarnen på cirkusen, Lettlandkidsen, Lite nya TG-människor, Finspångstjejjorna. Har jag glömt nån så SKRIK!

image8


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0