Alltid samma tur.


Igår på cirkusskolan la jag alla mina kameragrejer på ett bord när vi fikade. Efter ett tag satte jag mig på bordet, men var lite slarvig och stötte till ett objektiv. Det rullade över bordskanten och ner i golvet.
Jag tänkte att "det där gick nog bra, det håller alltid", men jag skakade på objektivet och oj, vad det skramlade! Det verkligen hördes att någonting hade lossnat och for runt där inne.
Det bara högg till i kroppen. "Fan!" fick jag ur mig.
Sakta öppnade jag objektivlocket och till min fasa så var linsen helt spräckt och i hundra bitar.
Trodde jag.
Men, jag kunde andas ut, för det var bara UV-filtret som hade gått sönder. Det är som en glasplatta som sitter längst fram på objetivet som extraskydd. Kostar runt 50 kronor att köpa nytt. En billig försäkring helt enkelt. Linsen och resten av objektivet var helt oskadat.
Vilken jäkla tur jag hade!

Nu har jag köpt tre nya UV-filter från Ebay. Det kändes ganska nödvändigt, eftersom mina tre objektiv som jag använder nu saknar det skyddet. Bra mot repor och andra småskador med.
Så, strax dimper det ner i brevlådan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0