Snöööööö


Idag har det snöat utav bara helvete. Säkert två decimeter. Minst.
Jag skulle ut och fika med farmor idag egentligen. Men det blev det inget av. Varken hon eller jag tyckte att det var särskilt smart att köra i det här vädret. När mamma kom hem berättade hon att hon sett två avåkta bilar på väg mot stallet, så det var nog tur.

Jag och brorsan fick skotta båda uppfarterna, det var slitigt. Jag fick den lilla skyfflen som krävde flera hundra spadtag för att få bort all snö från gargeuppfarten. Erik tog den stora som man bara behöver skjuta framför sig. Jag sopade bilen också för en timme sedan. Det syns ju verkligen. Det var nog ändå bra med lite motion när man mest har legat och läst hela dagen.

image313
Jag ursäktar vitbalansen på min mobilkamera. Orkar inte fixa.

Eller jag har inte alls legat still förresten. Jag har vart duktig idag och städat rummet, sorterat en massa papper och plockat i och ur diskmaskinen.

Nu ska jag äta våfflor. Det är ju tamefan våffeldagen!


Kommentarer

Postat av: emelie

hahaha..jag lurar våffeldagen. Ikväll ska jag istället äta quinoasallad..=P

2008-03-25 @ 18:11:11
URL: http://midnight.blogg.se
Postat av: Geccod

Jaha, är det våffeldagen?! Det var därför vi käkade våfflor här hemma alltså. :D

Ja, två decimeter är nog för lite. Snarare 3-4dm. Sjukt mycket snö! Träden blir riktigt fina med all snö.

2008-03-25 @ 18:38:48
URL: http://Geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0