Snart så.


Jahopp, imorgon bär det av! Eller idag eftersom klockan är över 12.
19.30 far vi från Arlanda och 8.20 lokal tid på lördag är vi framme i Sydney. De ligger 10 timmar före, så lite mer än ett dygn tar det. Stopp i Paris och Hong Kong på vägen.

Jag börjar bli massa nervös. Det känns som att jag inte hinner med. Kommer jag komma ihåg att packa ner alla saker, hinner jag laga objektivet, hinner jag göra bla och bla? Framförallt. Kommer flygresan att gå bra?
Jag är faktiskt en smula rädd för att flyga. Inte så mycket för själva flygningen, utan mer att min väska ska komma bort.
Jag vet inte varför, men jag är alltid nervös för det. Speciellt nu när man har med sig så mycket saker. Inte för att min väska någonsin har kommit bort förut, så jag vet inte varför jag är så larvig.

Jag har börjat tänka så mycket om kvällarna.
Jag kan inte säga att jag ligger och är orolig, jag bara tänker på hur det kommer att bli. Jag har en massa bilder som spelas upp. En är när jag och Emelie går längs en gata, eller jag vet inte ens om det är vi som går där, för jag ser personerna gå mot mig, som i en film. I alla fall, vi har shorts, linne och sandaler  på oss. Stora svarta solglasögon med. Vi går längs vattnet på en liten jordig stig kantad av palmer. Jag håller en massa påsar i handen, vi har shoppat säkert. Åh, jag vet inte vad jag har fått den här bilden ifrån, säkert någon film.
Jag somnar aldrig för att jag ligger och tänker så mycket. Runt halv tre har det blivit flera nätter i rad nu. Skitmoa.


Kommentarer

Postat av: Tessanpessan

min väska glömde dom minsann i stockholm!

2008-11-20 @ 10:11:27
URL: http://tuws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0