Antligen framme!


Hurra, vi overlevde flygturerna!
27 timmars stillasittande resa, men allt gick fint. Vi hittade alla gater, klarade oss igenom tullen utan boter och vaskorna kom fram som de skulle. En sten slappte fran mitt hjarta. Ah, sa jag har oroat mig.

I Paris fick vi visa passet sakert 5 ganger pa 20 meter. Irriterande flygplats med overdriven sakerhet minsann.
Planet mellan Paris och Hong Kong trodde vi forst skulle bli varsta lyxresan, med stora skona massagestolar och gott om utrymme for benen. Det visade sig vara forsta klass.
Vi fick snallt trycka ihop oss i tranga stolar med obekvama nackkuddar. Stolar som knappt gick att sova i for att de bara kunde fallas bakat minimalt och darmed foll huvudet framat hela tiden. Men det gick det med. Det fanns i alla fall saker att underhalla sig med under tiden - en massa filmer och tv-serier att titta pa och spel som visades i en monitor pa satet framfor. Jag hade med mig en sudokutidning, Glamourtidning, svanpussel och kortlek. Sen fick man ga upp och promenera i gangen i bland nar kroppen varkte som mest. Ta sma turer till toan fast man inte alls behovde ga pa toa. Gubben brevid reste inte pa sig en enda gang under den tolv timmar langa flygresan. Jag undrar hur hans rygg och kissblasa madde.

Sen kom vi till Kina.
Roliga kineser overallt, saklart. Kinerser slar latt fransmannen i samst engelska. Jag sa "English please" och forstod inte ens att kassapersonalen pratade engelska med mig. Det later ching chong plong anda.
Pa planet fick jag inte sitta brevid Emelie, sa det blev lite trist. Ingen att prata skit med om konstiga personer liksom. Har var det betydligt battre stolar, sa, jag lyckades sova ett par timmar i alla fall. Sex and the City-filmen fick det bli. Och annu mer sudoku och en massa mobilspelande.

Sa var man antligen i Sydney!
Pa flygplatsen kom det fram en massa japaner som ville att vi skulle ta kort pa dem. Det var i alla fall vad vi trodde forst. I sjalva verket ville de att vi skulle ta kort med dem. Sa nu har ett gang japaner kort pa oss och deras skoluniformskladda klasskamrater nar vi gor snygga poser med peacetecken!

Vid klockan 11 pa dagen kom vi till hostelet, som var betydligt skabbigare an det sett ut att vara pa hemsidans bilder. Vi delar rum med en italiensk tjej, en dansk kille och tva andra killar som jag inte vet var de kommer ifran. Valdigt trangt i alla fall. Dessutom lyckades vi fa det enda rummet utan fonster, sa luften ar inte den basta.
Vi gor vad vi kan for att hitta en egen lagenhet har i Sydney i stallat.

Jag ar trooooot! Jag vill soooova!
Det ar lustigt folk i det har landet. Nar va var pa vag in till stan sa gick vi forbi en kille som viskade "Sexy!" nar han passerade. Precis efter kom en till kille som fick ur sig "Damn, you're pretty!"
Det skulle inte handa i Sverige i alla fall. Gubbar som stannar och pratar en massa vid overgansstallena har vi ocksa stott pa. Visst ar det trevligt, men valdigt ovant.
Jag kanske traffar en kille och blir kvar har for evigt. Det verkar ju inte helt omojligt...



Kommentarer

Postat av: Geccod

Roligt att höra att resan gick bra. :-) Haha, kul det där med kommentarerna, kan se det framför mig. ^^

2008-11-22 @ 09:34:00
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas du fick mitt sms! Så himla roligt att du kan skriva därifrån så man får "följa med" på resan! Jag saknar dig redan ju! Du FÅR INTE bli kvar där förevigt! Lycka till med allting nu! Uppdatera bloggen då och då! Det är roligt! Och så vill jag se bilder!! Jag älskar dig!

2008-11-22 @ 12:23:02
URL: http://goodnightlover.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Vad skönt att resan gick bra, ha nu så kul. Ska följa din blogg. Kramar!

2008-11-22 @ 14:24:30
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Emelie

Skönt att resan gick bra :) Jag vet folk pratar med en så fort man stannar upp stan här också, det är ju faktiskt lite roligt. Men väldig skilldnad mot i Sverige, haha. Ha det bra :D

2008-11-22 @ 14:41:28
URL: http://justdust.blogg.se/
Postat av: emelie

Just so you know (fast det har du nog redan markt vid det har laget) bade Julian och Freddy ar danskar...

2008-11-23 @ 07:39:52
URL: http://midnight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0