Busarna drar till storstan



Becka och Sara åkte till London igår.

Jag är avundssjuk. Nu vill jag iväg!
Åh, jag kommer att sakna dem som tusan! Becka och hennes obotliga babbel och roliga idéer och Sara med sina söta kommentarer och härliga personlighet.
Vart ska vi nu ha alla våra förfester? Jag kommer att sakna Beckas lägenhet.

I måndags var jag där och tvättade fönster, hjälpte henne att flyttstäda lite. Fönstrena var äckliga. Det droppade brunt vatten från skrapan ner på golvet. Undrar när de blev tvättade senast... Det konstiga är att det inte alls har synts att de varit smutsiga, men det kan jag försäkra er om att de var.
Vi packade ner en massa glas som Becka först klädde in i kaffefilter. Tydligen det perfekta skyddet för vinglas. Vi konstaterade att hon inte hade så många glas kvar, det mesta hade blivit krossat på bakisdagarna... Sen gick vi ner till tvättstugan och roade oss med att tvätta en massa gamla kläder. Becka slängde in grejer i torktumlaren på högsta värmen, så jag undrar om de verkligen är lagom fortfarande...

Det blev ingen sista fika med klassen, men det kanske var lika bra. Det hade nog bara blivit ett snyftigt avslut som man inte vill minnas. Nu minns jag allt bra med dessa härliga tjejjor. Det glömmer jag inte i första taget!
Kom tillbaka nu!


Kommentarer

Postat av: Rebecka

Kläderna är lagom och lägenhetsstädning verkar blivit godkännd, du får väl se till att komma hit och hälsa på :D

2008-10-03 @ 22:36:44
URL: http://beckare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0