Göteborg ger mig sorg. Näää


Sådär, nu har jag varit och härjat i Göteborg. Kom hem i torsdags kväll. Seeent.
I morgon är det tusan en vecka sen. Jag har inte skrivit på en vecka.
Skämmes! Så, lite uppdatering om Göteborgsveckan:

Nästan varje natt under ett par veckor har jag drömt om det. Och i tisdags gjorde jag det - försov mig.
Rejält. Jälvligt. Dumt. En hel jäkla timme.
Gissa om jag fick panik när jag vaknade.
Klädde på mig fort som tusan, slängde i mig frukosten, i med alla grejer i bilen och så snabbt iväg. 25 minuters bilfärd till skolan enligt GPSen, men det tog betydligt längre tid än så. Riktigt mycket kö överallt och trafiken bara segade sig fram. GPSen sa höger i rondellen där jag skulle köra rakt fram, så där gick ännu mer tid till att vända och köra tillbaka.

En hel timme försvann där jag egentligen skulle ha satt upp fotoutrustningen, bara riktig tur att vädret var bra och dagiset ville ta gruppbilderna ute. Så, på något vis hann jag ändå med alla 54 små skitungar och några syskonbilder innan lunchen halv tolv. Puh. Och det gick faktiskt riktigt bra. Jag jonglerade som en tok, balanserade bollar på huvudet och busade med en kanin. Ibland tycker ungar att skitskumma saker är roliga. Tur för mig.

Nu lägger jag upp lite bilder här som jag inte vet om jag får lägga upp, men skitsamma.
Om man inte jobbar med det här ser det säkert ut som att ungarna har fått ställa sig hur som helst och att de sen bara är att fota. Så är det inte kan jag säga. Det ligger en jävla massa tanke bakom varenda bild för att då alla att synas, få en fin form på det hela, rätt ljus och glada barn och vuxna som tittar in i kameran. Just ljuset och färgerna kanske inte går att bedömma här. Allting ser väldigt snyggt ut på jobbdatorn, men på min dator är allting alldeles för ljust och går för mycket åt grönt, så jag vet inte hur det ser ut på era datorer.

Det är inte klokt hur mycket snor det får plats i tvååringars näsor. Alla verkar vara förkylda. Inte trevligt. Men jag är med snorig, så jag ska väl inte säga något...



Söta barn. Liksom.


Förutom det där lilla missödet med försovningen så har det faktiskt gått bra. Riktigt lugna dagar, så jag har hunnit med att se Göteborg en del och shoppat en massa. Upptäckte butiken Rut m.f. som får bli min nya favoritaffär! En massa snygga kläder till superbilliga H&M-priser. Det blev en t-shirt och en schal på H&M också förresten. Och ett par skor på Top shop.
Jag har massa massa pengar kvar ändå, för nu är jag riiiik. Typ.

Eller, veckan har inte varit helt lugn, för ett dagis blev det en massa krångel på. De hade visst tänkt sig att jag skulle hinna med porträtt på över 60 ungar+syskonbilder och fyra gruppbilder på en förmiddag. Dessutom skulle jag flytta runt utrustningen och fota på alla fyra olika avdelningar. Tog en himla tid. Så, jag kan erkänna att jag inte hann. En grupp fick fotas typ på deras egentliga lunch och en grupp efter lunchen. Så vissa av de små var trötta och skulle egentligen haft vila då och många skulle gått hem. Så det blev lite rörigt, men det löste sig det med. Det blev i alla fall dagens bästa gruppbild.

Tagen i en soffjävel. Vi har blivit varnade om att inte ställa upp ungarna i en soffa, men de hade tagit så tidigare och släpat fram den åt mig och allting, så jag var tvungen att testa. Inget fel med det tycker jag.

Ja, det var väl Göteborgsveckan det. Kommer säkert på en massa mer att berätta om sedan som jag lyckats glömma nu.. men ja. Ni orkar inte läsa om mer saker ändå.


Kommentarer

Postat av: Geccod

Wow, vad duktig du är på porträtt foton och klassfoton, Moa. :-)

2008-10-01 @ 23:03:28
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: rebecka

känns ingen sorg för mig göteborg ååååhhhh singoalla kex finns inte här..

2008-10-02 @ 19:24:44
URL: http://beckare.blogg.se/
Postat av: emelie

Här är det inte grönt, inte för ljust heller för den delen. Tror du barnet med sweet-tröjan är till salu?

2008-10-02 @ 21:14:14
URL: http://midnight.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag ville adoptera Sweetbarnet! Typ det sötaste barnet någonsin. Hon hängde efter mig hela tiden och petade på mina strumpor... En liten busig dockliknade sötunge!

2008-10-02 @ 21:21:41
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0