Små fejkmeloner och fläsk från Norrköping.


Jag måste berätta en smula om mitt födelsedagsfirande här hemma!
I söndags alltså. Tiden går riktigt fort den här veckan! Jag vet inte vad jag gör om kvällarna riktigt..

Anna kom hit på dagen och gav mig en liten prynadspumpa - som en minivattenmelon och en finfin guldfågel. Helknasig, den står på en äroplats i bokhyllan nu. Jag vet inte hur jag ska beskriva den riktigt. En fulsnygg jäkel i alla fall, men helt min stil!

Ooh, jag hittade en bild i Annas blogg!
Men man ser inte den mystiskt breda "svansen" riktigt... orkar inte ta en egen bild.

Anna hjälpte mig med äppelhackning till pajen, men sen drog hon för att "gå ut med Ronja (hunden) lite snabbt".
Men, hon kom aldrig tillbaka, visste väl det. Folkskygg som hon är...

Vid fem kom det en massa töser hit för att gratta mig.
Frida var först på plats och av henne fick jag finfina örhängen som ska användas massor! Sen damp det in en hel hög, förutom Becka som roade sig med voltigeträning ett slag.
Av Emelie, Becka och Sara fick jag i alla fall en hel massa presenter med Australientema:
Någon konstig utländsk konservburk med mystiskt innehåll (har inte vågat kolla vad som finns i ännu...), helskumma snacks med svart kaviarsmak (har inte vågat prova ännu...), Norrköpingsfläsk (äckligt gelegodis som jag verkligen inte vågat prova ännu!) - detta för att jag säkert kommer att stöta på en massa mat i Australien som jag inte alls vet vad det är.
Sedan fick jag en Sverigekortlek, en serietidning - "Svenska serier" från 1980,  en skiva fylld med låtar med Australientema (många rätt kassa men med rätt känsla...), en gratis resetidning om Australien från Resia, ett nyckelband... hm. Var det något mer?
Av Klara och Karin fick jag "The Essential MICHAEL JACKSON" typ greatest hits och "Anna Ternheim - Separation Road". Det får bli långlyssning när jag åker upp till Falun i slutet av nästa vecka. Det blir riktigt bra.

Finfina presenter alltså! Mycket nöjd!! Tack, tack tack!

När Becka äääntligen kommit blev det dags för mat när våra magar kurrade som värst.
Det blev riktigt gott. Bakad potatis och en massa röror som jag blandat ihop. En med tonfisk, sedan kräftor och en med skinka. Smaskens! Till efterrätt den mumsiga äppelpajen.

Det blev riktigt bra födelsedagsfirande. Och nu kan jag säga att jag är nitton utan att ljuga.
(Och Emelie och Becka, jag var inte 19 när jag förlorade på Alfapet, jag fyller visst år klockan fem på dagen... haha)


Kommentarer

Postat av: rebecka

Ät människa! dina smaklökar kommer att tacka dig !

2008-09-11 @ 22:46:37
URL: http://beckare.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Grattis i efterskott:)

2008-09-12 @ 18:49:53
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: History

Grattis!!



Michael Jackson är grym, hans musik är odödlig, jag kan lyssna om och om på hans låtar.

2008-09-13 @ 02:19:38
URL: http://www.historysman.blogspot.com/
Postat av: Kimbell

Vilken ball fågel :) Verkligen originell!

2008-09-13 @ 02:27:55
URL: http://kimbellander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0