Veckan


Sorry att jag inte har uppdaterat på 700 år.
Det händer så jäkla mycket just nu! Både bra och dåliga grejer.

Börjar med det bra.
Träffade Jossan i ¨torsdags och Linda i lördags. Hur kul som helst att återse mina favoritflickor!
Hos Jossan bjöds det på obligatorisk tacos och sedan blev en lång titt på Englandsbilder och en massa prat om sådant man håller tyst om på bloggen...Toppen!
Linda och jag tog en sväng till Världens Bar och hade det hur mysigt som helst med ciderkannor och prat om vårt resande och framtidsplaner.
I november reser Linda bort igen! Tusan! Typ hela Asien ska människan avverka.. Avis! Jag får allt komma och hänga på efter några veckor/månader... Jag vill iväg igen känner jag!

Jobbet går bra. Jag har haft en väldigt lugn vecka, exempelvis hade jag idag endast en personalfotografering som tog en kvart. Skönt och så när jag ändå får månadslön...
Men fast jag inte jobbar alls mycket så känner jag mig himla stressad.
Jag kan aldrig koppla bort jobbet helt och det känns som att jag tänker jobb dygnet runt. Jag oroar mig hela tiden för hur det ska gå nästa dag, om jag har rätt tider och alla papper jag behöver, om det kommer att regna så att jag måste sätta upp utrustningen inomhus på varje skola och därmed inte hinna med alls i mitt schema.
Hittills har det gått väldigt bra, men jag känner mig ändå så himla orolig.
Det beror nog mycket på att jag jobbar helt själv och måste fatta alla beslut själv och se till så att allt fungerar som det ska. Jag har ingen som kan hjälpa mig på plats om saker trasslar. Känns jobbigt..

Mer saker som är skit denna vecka.
Mobilen har lagt av och är nu på lagning. Tog en väldig tid att leta rätt på någon reservtelefon och hitta något simkort som funkade. Betalade 100kr för att ladda på ett halebopkontantkort som inte funkade sen i alla fall... Löste det hela genom att köpa ett Comviq kontantkort til min australiensiska telefon som tydligen inte var låst. Bra bra.
Men tydligen så har de på jobbet skickat sms till min telefon som är trasig om att det finns papper att hämta upp på posten som jag behöver till fotningen imorgon. Men det sms:et har jag ju inte fått såklart och ingen verkar veta vilken post papprena finns på. Yipppi.

Det värsta strulet av allt!: Jag försökte ta ut 5000kr från mitt australiensiska konto på en Nordeabankomat i Skarphagen. Funkade inte. Fick något felmeddelande som jag inte kunde läsa för att skärmen var helt otydlig och jättegammal. Loggade inte på mitt konto på NetBank igår och det visade sig att 5000kr hade dragits i alla fall! Fast jag aldrig fick ut dem! Fan 5000!
Ringde Commonwealth bank och fick bokstavera en massa krångliga ord som Skarphagens centrum, leta reda på Biancas adress i Australien och svara på 1000 jobbiga frågor.
Förhoppniningsvis kan de fixa det, men det kommer att ta 2-3 veckor av nån jäkla andledning.
Nordea var jag på idag och de kunde inte göra nånting. Nehepp.

Igår var jag på cirkusen för första gången sen jag kom hem.
Inte kul.

Det kändes som att ingen brydde sig om att jag var där. Ingen frågade hur jag hade haft det eller ville att jag skulle berätta om någonting överhuvudtaget.
Folk sa hej, men det var inte "Hej! Gud vad kul att du är här igen!" utan mer konstaterande "Hej, länge sen du var här". Så inget mer med det.
Kändes inte bra.
Sen skulle det tränas in nummer till uppträdande i helgen och alla var lika flamsiga som vanligt. Ingen skärper tills sig och försöker träna ordentligt, utan alla bara tramsar runt, lyfter omkring på varandra och allt tar världens tid.
Nä, jag hade ingen lust att vara där.
Hade tänkt vara med i voltnumret, men ingen brydde sig om att försöka lära mig ordningen och gå igenom numret ordentligt så att jag skulle kunna hänga med i vad de gjorde.
Så, jag sket i det.

Nä, nu är det Rix FM festival och sedan musikfyrverkerier!
I alla fall något kul som händer...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0