Linser och klanterier


Nu har jag skaffat mig linser!
Känns lite ovant och konstigt, men jag vänjer mig nog snart.
Jag ser lite skarpare i alla fall, tror jag.
Jag fick träna på att sätta i och ta ut linserna och det gick jättebra!

Väldigt duktigt av mig att jag gjorde tre fel första dagen.
Var och provade ut linserna vid 11.30. Jag fick bara ha i dem 4 timmar idag, så att ögonen inte får "skavsår", sedan ska jag öka på med 1-2 timmar varje dag tills det blir en heldag.
Men jag var fast på stan och sedan åkte jag och tränade, och där fanns det ingen tvål eller spegel på toaletten.
Gick ingen buss direkt efter, så jag fick vänta på stan i en och en halv timme.
Tog bussen vid 17.40, hade redan haft i de 6 timmar alltså.

Sedan mitt andra fel - lyckades somna på bussen! Man får inte sova med linserna... Men det var inte så lång stund, så det var nog okej. Märkte inget konstigt i alla fall. Var som däremot var jäkligt jobbig var att jag hade åkt långt förbi min hållplats när jag vaknade, så jag fick snällt sitta kvar tills bussen vände vid ändållplatsen och åkte tillbaka.
Tog 40 min extra. Kul!
Så, sju timmar med linserna i...

Sen när jag kom hem och skulle ta ut linserna så skrev jag duktigt "höger" och "vänster" på de små behållarna som man lägger linserna i. Jag har nämligen lite olika synfel i på ögonen, så jag måste hålla reda på vilken lins som hör till vilket öga.
Så tog jag ut en lins, la den i handflatan för att rengöra med vätska, tog ut den andra och la även den i handflatan. Gnuggade runt linserna i vätskan och stoppade i dem i varsin behållare.
När jag skruvat på locket kom jag på att jag inte alls hade haft någon koll på vilken som var höger och vilken som var vänster! Jag skulle ju såklart rengjort de var för sig. Jävligt smart.

Hoppas att jag märker i morgon om de hamnar på fel öga. Jag borde ju se suddigt då tycker jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0