Muminjul


Det var jättekul på träningen idag!
Vi repade inne på scenen på Östgötateatern. Det är så himla stort och fint!
Med enorm kristallkrona i taket och guldbalkonger...


Vi lyssnar på genomgång av numret.
Vi är gråa små knytt som först är skygga och kommer insmygandes från publiken och Elin kommer nerklättrandes från ett rep med huvudet före högt uppe i taket. Sedan blir vi mer och mer busiga och glada med snöbollskrig, volter och höga pyramider. Riktigt roligt nummer!

Första gången vi körde igenom allt gick det inte alls bra.
Det var ovant med mycket större scen och det mesta blev rörigt. Sedan pratade vi igenom allting och andra gången gick det mycket bättre.
Jag vågade köra en volt som jag inte har gjort sen innan Australien och den blev riktigt hög dessutom!
Jag är fortfarande lite förvirrad och går åt fel håll hela tiden så jag får trassla mig över till andra sidan bakom granarna, men det kör vi någon gång till så sitter det.

Troligtvis så märktes inte min förvirring, för efteråt fick jag en massa beröm av regissören!
"Shit vad duktig du är! Alla är verkligen jätteduktiga, men de speciellt! Det verkligen lyser om dig, en riktig stjärna!"
Oh, sådant blir man glad av att höra!

Här har vi muminfamiljen. De är rädda för julen.
Sen ska de ha riktiga mumindräkter, men nu var det bara repetition...

De fick höra att man skulle klä granen. Så de hängde på lite kläder.
Flytvästen, bojen och allt annat trams är för att skydda sig mot julgranen. Den är farlig visst.

Hade varit kul att fota vårat nummer, men det går ju inte när jag själv är med.
Kanske kan ta kort på ring, tyg och Lucia på lina-numret när de repar på fredag!

Det är lite för lite cirkusbilder här i bloggen tycker jag.
Får fota lite pyramider på någon träning någon dag så ni som inte vet vad jag pysslar med få se!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0