Årsplaner


Jag har ju sagt förut att jag skulle berätta om mina planer under året, men jag hann bara med Australiendelen då.
Resten kommer här:

Vi kommer hem till Norrköping 22e ma
j. Hem till familjen och vännerna. Längtar efter att få träffa alla igen!

Sedan blir det nog cirkusskola hela sommaren, som vanligt. Om det inte dyker upp något annat som verkar roligare, det är ju ändå 5e året nu. Det känns som att jag vill prova på något nytt!
Om jag vill har jag nog en hel del student- och balfotningar för Östsvenska Foto. Får fundera på det.

Jag skulle faktiskt vilja testa på att gå på någon festival, bara för att jag aldig har gjort det förut. Det verkar kul! Jag har ingen aning om vilka band som kommer att spela vart, men det får jag ta och kolla in. Någon som är på?

Jag vill åka på Roadtrip! I Sverige, kanske neråt Europa. Någonstans bara! Uppleva landet, stanna på fina ställen, skrika till galen musik i bilen. Linda vill vet jag. Åh, det blir kul!

Jag har ingen lust att bo hemma speciellt länge till.
Jag vill flytta till egen lägenhet. Jag vill flytta ihop med Anna!
Sedan ska vi inreda, inreda, inreda så snyggt som bara vi kan med Annas ursnygga tavlor och mina foton. Jag vill trycka upp en stor canvas av någon bild jag är riktigt nöjd med. Australienbild kanske, eller något konsertfoto.
Jag vill måla en hel vägg med något stort snyggt motiv... ett träd! Äh, jag vet inte. Mysiga ljus, kuddar, snygga vaser, ahhh.. en massa mys!



Mitt rum där hemma. Som det såg ut när jag lämnade det i alla fall...

Frågan är var vi ska bo. Norrköping är bra kanske. Jag gillar Norrköping ändå, även om jag tröttnat något fruktansvärt på alla uteställen. Något som är bra med skolfotojobbet är att jag kan bo vart som helst. Jag kommer ändå flänga runt som en tok till en massa olika städer, så det spelar inte så stor roll. Men det är mest jobb i Norrköping förstås.

Det känns som att jag har bestämt mig för att det blir en säsong till med Östsvenska Foto. Bra jobb, bra pengar. Roliga barn, roliga kollegor. Jag måste ringa Thomas! Det ska bli en massa förändringar för företaget under året, som jag kom på att jag inte får berätta om här, inte offeciellt ännu. Som att någon bryr sig. Men det blir nog bra!
I så fall ska jag ta och köpa en egen GPS. Lättare så.
Lärdom från förra året: Ta lite ledigt mellan cirkusskolan och skolfotot, man bränner lätt ut sig annars.

Under hösten vill jag gå någon kurs, om jag nu lyckas hinna med det. Foto, webdesign, grafisk design eller tyska kanske? Jag orkar inte gå en flerårig utbildning ännu, men en kurs kan vara kul! Prova på lite liksom. Men eftersom jag reser runt som tusan så blir det nog på distans. Får se hur jag löser det där.
Tyska.. jag vill inte tappa tyskan helt, men det känns som den tyngsta kursen att läsa om man ska jobba samtidigt.

Om jag inte trivs utomordentligt i Norrköping så ha jag tänkt mig att spara ihop en massa pengar och ge mig ut och resa igen. Asien!
Hälsa på familjen Linder i Kuala Lumpur!
Thailand!
Någon som känner sig manad att följa med?
Men om jag nu ska skaffa lägenhet så kanske det får vänta ett tag. Dumt att flytta ifrån den direkt liksom.
Det får nog dröja till 2010. Fira julen hemma åtmindstone.

Något mer jag vill göra? Hmm...
Jo! Ta lite mer sådana här bilder på ungar. Här har vi sötisen Tindra:

Vi gjorde egna företag i skolan, och jag gjorde ett företag där jag tog porträtt på barn i deras hemmamiljö.
Det skulle absolut kunna fungera i verkligheten, vore något att satsa på kanske?

Ja, det var nog det mesta jag har funderat över.
Säkert kommer det bli helt annorlunda, men lite planer är alltid bra att ha.


Kommentarer

Postat av: Eva Linder

Ja, kom till oss när du ledsnar. Och du, jag fick själv nästan lite ångest när jag läste ditt inlägg. Just nu gör jag ingenting, och sedan om tre-fyra år när jag kommer hem till Norrköping, vad fan ska jag göra då?

Fast jag hittar nog på ngt både här och där..

2009-01-12 @ 09:56:36
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: rebecka

jag är sååååå på festival! :D

2009-01-12 @ 21:18:34
URL: http://beckare.blogg.se/
Postat av: Fat Mama

Ditt rum är sig väl ganska likt, men vi nyttjar det friskt sedan gamla TV:n fick sin plats på lilla skrivbordet i hörnet. Där går vi in och kollar när vi inte kommer överens om kanalerna på andra TV:n. Sing-Star kör vi också där och är det någon som vill sova över kan det hända att de lånar din säng. Malin är besviken för att det inte luktar Moa om den och dina kuddar längre. Jag dammade en hel del efter att du åkt och kommer väl att göra om det innan du kommer hem. Puss

2009-01-12 @ 22:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0