Vinnarmoa


Tjohej!
Helgen var det som sagt -
vi börjar med fredagen!

Efter att ha stressat ihjäl mig med en personalfotografering som tog mycket längre tid än jag trodde att den skulle, så blev jag upphämtad av medelålders-Lena och två härliga 88:or -
Sandra
från Norrköping och Emilia från Jönköping.
Mot Stockholm!

Hotellet låg i bostadsområdet Hägersten och det kändes jättelustigt med ett hotell mitt bland alla hus, men det var himla fint minsann!

Vi fixade iordning oss och jag stötte ihop med fotografparet Lasse och Emma som jag inte träffat på superlänge. Åh, vad jag gillar dem!
Så jag hängde på deras rum och vi pratade en massa om allt möjligt tills det var dags att ta taxi till restaurangen.

Såhär såg jag ut:

Inga bra bilder alls egentligen. Hur gör alla modebloggare när de fotar i spegel?!
Man ser hotellrummet i bakgrunden i alla fall, två dubbelsängar till mig!

Linnet från Gina!
Är fint bakifrån med ett band tvärs över skuldrorna.

Jag fick en massa positiva kommentarer på restaurangen!
"Åh, vad fin du är!"
"Oj, vilken snygging!"
"Vad festklädd du är, jättefint verkligen!"

Till och med folk jag bara hälsat på en gång och en av tjejerna som serverade sa något snällt.
Då blir man glad!

Vi åt jättegott och drack så det stod härliga till!
Jag buggade loss med en av cheferna och minglade runt mellan de goda maträtterna.

Det delades ut priser.
Och jag vann!
Jag vann något så himla fint och jag blev alldeles rörd.


Fotochefen Thomas började berätta om när han gick över från fotograf till fotochef när han började på Svenskt skolfoto förra året.
Den kundkrets som han byggt upp under 18 år som skolfotograf var han tvungen att lämna ifrån sig. Det var inget lätt beslut - han var livrädd. Rädd att mista alla sina kunder och rädd att göra folk missnöjda när han inte längre kunde komma och fota.
Så vem skulle få uppdraget att ta över efter honom? Vem skulle åka till hans förskolor som han plåtat under så många år?
Då förstod jag.
Det var mig han pratade om.
Hjärtat bankade i 120, jag kramade om honom och fick en massa applåder.

Jag blev Årets Förskolefotograf!

Bland över 50 fotografer. Jag är stolt!



Med motiveringen:

Som du kanske minns, kände jag osäkerhet i att
anställa dig förra året. En liten tonåring som precis
skulle ta studenten. Men du lovade att fixa det här,
och det gjorde du, med råge. Jag har aldrig upplevt
att någon, bara efter två säsonger, blir en fullfjädrad
förskolefotograf. Men det här är din grej och att i det
här gänget slå sig fram och bli nummer ett, är riktigt
bra jobbat. Men du är outstandig på förskola.
Du bygger fina gruppbilder, du får barn att känna glädje,
personal att inte tycka att "det här är den värsta
dagen på året", men framför allt ger du många familjer
fina bilder på sina barn.
Jag är oerhört glad att du är med i gänget!

Thomas Attervall
Fotochef



Och faktum är att ingen har hört av sig och klagat. Ingen kräver honom tillbaka.
Det känns snopet för honom såklart, men skönt att de är nöjda. Och skönt för mig!
Jag har haft en himla press på mig under säsongen ska ni veta, att hålla samma nivå som den bästa skolfotografen jag någonsin stött på. Thomas är så jäkla duktig!
Jag klarade av det.
Glad, glad, glad!

Sen var humöret på topp hela kvällen.
Efter en massa gratisdrinkar blev det utgång med Sandra och Emilia.
Ett ganska kasst ställe vid Medborgarplatsen, men vi hade himla kul ändå!
Strax efter 4 kom vi i säng efter att äntligen hittat till hotellet från tunnelbanan och småpratat i lobby med andra vakna nattugglor...
En kanonkväll!


Kommentarer

Postat av: Anna

men oh, MOA! Det är är ju helt otroligt bra! grattis verkligen! jag är så galet imponerad av dig! du är bäst! <3

2009-11-17 @ 10:40:28
URL: http://metrobloggen.se/ziggypop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0