Rostiga tårar


Varför kan allt inte bara vara bra på en gång?


Nu måste min lille fine bil skrotas!
Motorn är helt paj. Den skar sönder. Olja hade läckt ut eller något.
Jag förstår inte riktigt vad som hänt, men det kostar i alla fall grymt mycket all laga den och det är det knappast värt. Snart kommer vi säkert få åtgärda en massa rost och grejer ändå. Ännu dyrare. Så kan lika gärna göra oss av med den. Tyvärr.
Det var en bra bil!

Jobbar bara en månad till och under den tiden kan jag låna mammas bil. Bra det i alla fall.
Efter det lär jag inte behöva bilen under ganska lång tid framöver, så det känns bara onödigt att betala reparationer, en massa skatt och försäkring och grejs när man egentligen inte behöver den så mycket. Ju.

Men fan! Min första bil och den är död.
Jag blir ledsen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0