Rubrik liksom.


Den här veckan är lugn och skön!

Jobbar bara förmiddag nästan alla dagar och det går hur bra som helst!
Idag var jag klar med fotningen 10.15 och helt klar med redigering och ihopplockning av utrustning innan lunch.
Fröknarna var imponerade att det gick så himla snabbt och smidigt. Det var inget krångel med ett enda barn. Skönt.

En liten unge blev jag så himla imponerad av!

När jag höll på att plocka undan mina saker hörde jag att han satt och läste från en bok i rummet bredvid.
"Han tittar väl på bilderna och hittar på sagor", tänkte jag, men sedan gick jag fram för att se vad som stod i boken, och han läste faktisk precis varenda ord rätt!
5 år och läste helt flytande, minst lika bra som en tredjeklassare! En ganska komplicerad bok var det dessutom.
Oh, barn är smart.


Kommentarer

Postat av: Emelie

Fast, dom flesta kan väl läsa när dom är 5, eller?

2009-10-19 @ 17:30:17
URL: http://likealineofpoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0