Tjingtjongplingplong


Vikarejobbet igår!

För det första - skönt att bara ha 10 min gångväg till jobbet, det har nog aldrig hänt mig förrut. Speciellt skönt då jag blev väckt av att de ville att jag skulle komma och jobba. Försökte låta jättepigg och sa att jag kunde vara där inom en halvtimme. Stressigt! Men jag klarade det faktiskt!

När jag väl kom dit var det rätt rörigt, men det löste sig snart.
Jag hade svårt att få ordning på eleverna till en början. Jag skulle fasen vilja gå en kurs där man tränar upp rösten så att man har kraft att ta i och få lite respekt.
När ungarna pratar och jag säger något så högt jag kan är det ingen som hör mig... Värdelöst!

Efter lunch gick det bättre. Jag gick igenom verb och barnen jobbade på hur bra som helst.
Jag fick även vara kvar och jobba på fritidsgården och under dagen hann jag med att leka både prinsessa, drottning, storasyster, spela död, spela full, spela förhäxad och måla en gammal gubbe.
Tillslut var nästan alla barnen med i vår lilla lek och de andra fröknarna undrade vart alla hade tagit vägen.
Ett flicka sa;
"Jag har aldrig sett någon vuxen leka såhär med barn! Det var roligt!"
Jag hade roligt. Jag blir liksom ett barn. Borde kanske börja gå på fritids själv igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0