Rix FM-festival


Var som sagt på Rix FM-festival med lillasyster igår.
Vi kom nästan en halvtimme försent då det var omöjligt att hitta parkering, men det hade knappt börjat än.

Galet mycket folk, jobbigt mycket tråkiga artister med dålig musik, för många låtar per dålig artist och lååång väntan för alla som ville se Erik och Eric.
Men ändå är Rix FM-festival något man inte vill missa. Härlig stämning liksom!

Hade bara lilla 50 mm-objektivet med mig, så blev inte så superbra närbilder, menmen.
Detta får duga!

Rabih och Eddie från Idol drog igång alltsammans.
Usch, usch, usch. Rabihs bäbisröst är ju verkligen hemsk!

Lillasyster ville inte va med på bild, så jag fick fota mig själv istället!

Titti och Benji från Rix FM var konferencierer.
Duktiga, men alldeles för långt snack mellan varje artist!

Timoteij som kör hårt med sina tramslåtar.

Timoteij - Kom kom kom:

Publiken hänger lätt med i den enformiga texten i alla fall!

Velvet som jag inte vet hur många gånger jag har sett live.
Hon är ju verkligen med överallt! Fy.
Hon körde tre egna låtar och en tillsammans med Linda Bengtzing.
När Bengtzing kom in på scenen fick hon knappt något jubel eller applåder alls.
"Ni kan ju i alla fall låtsats att jag är Darin!" vädjade hon till publiken. Hahahaha, fail.

Titti fotar publiken som skulle sträcka armarna upp i luften.

Broken Door som har riktigt bra låtar men som verkligen var urtråkiga live.
Sångaren vandrade bara omkring med dålig hållning och ingenting spännande alls hände på scenen.
Upplevelsen var till och med bättre om man tittade åt ett annat håll.

Anna Bergendahl med sin powerröst.
Dock är jag inget större fan av hennes låtar.

Äntligen en av dem som publiken väntat hela kvällen på. Erik Grönwall!
Han hoppade runt som en liten studsboll på scenen, gjorde galna moves och kastade sig ner i publikhavet.
Ni kan tro att tjejerna skrek.
Han kunde i alla fall underhålla!

Erik Grönwall - Higher:

Allas vår snygging Eric Saade bjöd lätt på kvällens bästa show!
Faktiskt riktigt bra live med grym dans genom alla låtar.
Kändes värt väntan ända till klockan 21 då han gick på.



Eric Saade - Manboy:


Manboy är jag verkligen grymt trött på efter ett antal veckor på ett dagis där ungarna sjunger den konstant, men den var faktiskt rätt bra live när hela publiken sjöng med.


Och så tillsist en bild jag glömde lägga upp igår, påväg till bilen från fyrverkerishowen.
Helt packat med folk hela Drottninggatan upp. Crazy!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0