Två timmars försening och en jävlig bussresa


Kan ju fortsätta med förra söndagen när jag ändå är igång!

Vi hade lite glöggprovning. Dufvenkrooks Chili Choklad-glögg.
Den var helt okej, men jag föredrar Blossas vanliga glögg faktiskt.
Brorsan tyckte dock att den var riktigt god, så testa den vettja!

Tänkte bege mig in till stan för en sista öl med Marcus innan det var dags att ta bussen till Göteborg. Men ja, ni ser ju hur mycket snö det är. Och ingen plogbil kom det heller!
Visste knappt om det skulle gå att åka in till stan överhuvudtaget, men tillsist kom den fördömda plogbilen!

När jag väl kom in till stan hade jag inte mycket mer än en kvart på mig att umgås med Marcus innan det var dags att vandra mot bussen. Men så fick jag ett sms:
Tyvärr är vi försenade med 90 minuter från Norrköping (Gamla Busstation). Hälsningar Bus4you
Och lite senare blev de till 120 minuters försening.

Jävligt jobbigt att komma hem galet sent, men samtidigt riktigt bra då det blev mer tid med Marcus istället. Efter ett tag kom även Jimmy och det blev en riktigt trevlig kväll där det smiddes lite Nyårsplaner.

Tillsist kom jag iväg till bussen, vilken visade sig vara en riktig skitbuss där jag inte ens kunde sitta med benen rakt fram utan att slå i knäna i sätet framför. Tydligen hade den ordinarie bussen gått sönder, därav förseningen.
Inget elluttag eller internet fanns det heller, så jag kunde inte använda datorn någon längre stund. Hade tänkt skriva klart mitt arbete på bussen, men det gick inte. Kunde inte ens ha datorn i knät, det fick man inte plats med. Så var tvungen att sätta den på sätet bredvid och då blev hela kroppen söndervriden. Nja, fungerade mindre bra. Kom inte hem och i säng förrän vid tolvslagen och fick därmed alldeles för lite sömn till skolan dagen efter. Pust.

Skickade iväg ett litet reklamationsmail till Bus4you där jag förklarade omständigheterna och bad om ersättning för försening och försämrad komfort.
Fick 492 kr insatt på ett konto hos dem som plåster på såren. Räcker till två nya bussbiljetter! Hurra!
Supernöjd med den ersättningen då jag ändå åker buss som en galning (de kommer komma väl till användning alltså) och gärna åker med deras bussar om det är så bra komfort som det brukar vara. Så tack för det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0