StudioBus!


Så, hur gick det för mig i Stockholm?
Det var himla kul faktiskt! Men framtiden känns lite läskig...

För er som inte hängt med så kanske jag ska berätta att jobbet är för StudioBus - en mobil fotostudio som åker runt till olika shoppingcentrum och fotar ungar som passerar med sina föräldrar, samma koncept som studiorna i Australien.

Jag trodde att jag skulle vara med och starta upp en ny studio tillsammans med en massa andra fotografer i Göteborg.
Visst ska det startas en ny studio här, men jag ska jobba där ensam!
Från när shoppingcentrumet öppnar vid 10, tills det att det stänger vid 20.
Fota själv, busa med barnen själv, göra alla beställningar själv, locka folk och sälja själv...
Hinna med att gå på toa och äta utan att studion är totalförstörd när jag kommer tillbaka!
I Australien var vi fyra personer som jobbade i varje studio. Till och med det var slitigt.

Hur tusan ska jag klara det här i 30 timmar på en helg?!
Visserligen får jag bestämma själv hur många helger jag vill jobba och kanske välja bort fredagen om det inte passar med skolan.
Visserligen kändes det lika läskigt att klara allt själv på skolfotojobbet och det lyckades jag ju faktiskt riktigt bra med.
Dessutom har jag två supertrevliga killar som verkligen vill att jag ska jobba för dem, tror på mig och kommer att stötta mig som tusan, så jag tänker; "Why don't give it a try?".

Lite extrapengar skulle sitta fint!


Kommentarer

Postat av: Thorkel

Precis Moa, varför inte göra ett litet försök.. :) Kan jag och Daniel så kan garanterat du också....

2010-02-11 @ 17:42:11
URL: http://www.studiobus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0