Lycka!


Ett allt för långt uppehåll. Förlåt för det.
Men jag var tvungen att landa lite själv först.
Samla alla intryck efter Riga och komma igång med mitt nya liv här i Göteborg.

Och allt känns bra nu. Riktigt bra faktiskt!

Vi kör igång med Riga tycker jag.

Det finns så mycket att säga om denna resa så jag vet inte vart jag ska börja någonstans.
Det kanske är på sin plats att avslöja att vi kom tvåa!
Bland 50 nummer från 10 länder!
Bland viga små tjejer som började värma upp kl 8 på morgonen när uppträdandet var först kl 16, ett fantastikt par som gjorde livsfarliga konster i straps och en mängd superproffsiga rockrings- och luftnummer.

Så kommer vi - 15 flamsiga tjejer som verkligen har skitkul ihop och verkligen visar det på scen. 15 tjejer som mest är där för att ha roligt, värmer upp en kvart innan uppträdandet, men lyckas ändå vara koncentrerade när det väl gäller och klara alla pyramider och synka danserna hur bra som helst.
TVÅA! Fattar Ni?!

Vi fattande inte alls först.

När vi hade uppträtt med Olana för fjärde gången stoppade de oss på väg ut ur manegen. Vår tränare Vitolds ställde sig brevid oss, vi fick en bok av någon som visst kom från Vitrysslands ambassad och sedan babblade de en massa på lettiska och vi fattade inte ett jota. Vi applåderade när pupliken applåderade och vi såg nog skapligt förvirrade och oförstående ut. "Jaha, ett diplom... tack liksom" tänkte jag.
Det var först när vi gick av manegen och Vitolds översatte åt oss som vi förstod vad vi hade vunnit.
Gud vad vi jublade!
Vi vann inte något kategoripris som "bästa kautchuknummer" eller "bästa luftnummer" utan Gran Prix, det bästa av det bästa.

Förlåt om jag lyckades få detta att låta skrytigt, men det var så himla oväntat efter att ha tjuvkikat på den otroliga konkurrensen.
Jag är glad. Jätteglad faktiskt. Känns bra att avsluta tiden i cirkusen på detta sätt.

Internet är dumt i huvudet just nu, så bilder och mer info får ni senare!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0