Det gäller att fokusera!

Det är stressigt att fota studenter.
I torsdags gick jag upp strax efter 5, var på plats kvart över 6, började plåta fem i halv 8 och fotade sista bilden tjugo i 9.
108 porträtt på lite drygt en timme. Inte illa!
Klick, klick, klick, klick. Nästa, nästa, nästa, nästa.
En väldigt intensiv timme, lite ihopplock av utrustning och sedan klar för dagen. Inte helt fel ändå.
Och så en lång bilresa på det.

I fredags började jag inte förrän kl 9, så då kunde jag till och med sova ut en smula och hinna med att njuta av den underbara hotellfrukosten.
Regnet vräkte ned över Helsingborg, så det fick bli trängsel och fotning av både gruppbilder och porträtt i biblioteket inne på skolan.
Riktigt högljutt, rörigt och stressigt, men stämningen i topp och glada människor så man kunde inte annat än vara på bra humör ändå.

God mat på restaurang med fin utsikt, och så snabbt iväg till tåget.


Ett fint men blött Helsingborg.
Det jag hann med att knäppa medan jag skyndade till tåget...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0