Den polska kärringen


Jag fattar inte!

Varenda gång vi är ute kommer det fram nån som frågar:
"Ursäkta, vad kommer du ifrån?"
"Ehm, Norrköping..."
"Alltså, jag menar från början."
"Vadå från början?"
"Jaa... Du är inte polack eller så?"
"Va? Nej."
"Dina föräldrar då?"
"Alltså, nej, jag är helssvensk."
"Det tror jag inte på."
"Haha, okej, du är inte den första som frågar direkt!"

Jämt! Det slår aldrig fel!
Varför just Polen av alla länder?
Ser jag typiskt polsk ut eller?

Kan väl gå med på att jag har vissa drag åt det hållet; stor näsa, kraftiga hakben och kindben.
Men varenda gång jag är ute!
Polen... ojojoj.


Kommentarer

Postat av: Fat Mama

Det är nog något ärftligt. Varje gång jag varit i Polen har polackerna trott att jag varit polska och pratat polska med mig, frågat om vägen och sånt där.

2010-03-06 @ 21:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0