Sms-stalkern


Förut idag fick jag ett sms från ett okänt nummer - 0762075608:

I helgen är jag i göteborg:-)

Tänkte att det var Jossan som skickade från någon annan mobil, eller någon vars nummer jag inte har som plötsligt bestämt sig för att hälsa på mig.

Googlade numret innan jag skickade svar tillbaka för att inte verka dum om det var någon jag faktiskt kände.
Det var det inte.
Tydligen en kille som kallar sig "Nicke" som har trackat sjukt många människor via sms efter att de vanligvis lagt upp en annons på Blocket.
Skumt! Speciellt då inte jag annonserat ut något där.

Tydligen verkar han rätt trevlig, men vad har människan för värdelöst liv om han måste underhålla sig med att skicka skumma meddelanden till folk han inte känner?
Läs bara här! (Kommentarer till ett annat blogginlägg om detta)
Tur att jag inte svarade! Vet ju aldrig vad det kunde ha kostat...


Kommentarer

Postat av: Em

Jag kollade just upp det här nummret på Eniro för jag fick ett sms "Tja. Läget i helgen?" från någon jag inte visste vem det var. Jaha, men då var det väl ingen idé att svara om det bara var något pucko....

2010-10-08 @ 12:57:48
Postat av: Anna

himla tur att bloggar finns eftersom jag inte heller hittade numret när jag sökte på hitta.

Nicke Jonsson skrev han att han hette

När jag i tre sms förklarat att jag fortfarande inte vet vem han är så skriver han: 'Oj, det här blev pinsamt'

2010-10-18 @ 17:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0