Biffmoa


Tränade med Anela igår igen!
Två killar körde redan styrkelyft för fullt i gymet. Den ena frågade:
"Vad gillar ni för musik tjejer? Jag har just skaffat spotify på mobilen."
Vi var trögtänkta och kunde inte komma på nånting, så vad sätter han på då? Jo, Back Street Boys på högsta volym!
Skitbra verkligen...

Jag testade bänkpress för första gången!
Började med 30 kg, gjorde tio stycken, men det kändes inte alls jobbigt.
"Woo, du var seg ju, han orkade bara stången första gången han körde! Okej, vi maxar!" sa killen.
Jag fattade ingenting, så de fick förklara att maxa betyder lyfta så mycket man orkar en gång.
De la på 60 kg.
"Hmm, hur mycket väger du egentligen?"
"Typ 60."
"Ah, din egen kroppsvikt kanske du klarar..."
Och det gjorde jag, men först efter att han skrikit "Kom igen, kom igen då för fan!" och jag tog i som satan för att lyckas räta ut mina skakiga armar.

Det var kul ju! Jag vill testa igen, bli bättre och klara tio reps med 60 kilo!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0