Flintispappan


Första och halva andra dagen på praktiken avklarad!
Ungarna och fröknarna är hur snälla och gulliga som helst!

Det verkar vara ett snobbigt område jag har hamnat i - alla 26 barn på avdelningen är blonda och helsvenska, övre medelklass och ständigt prydliga kläder. Visst kan de va busiga, men de lyssnar alltid på vad man säger och är oftast jättelugna och leker hur bra som helst ihop. Verkar vara riktigt bra stämning!

Idag har jag även varit på en 1-3-avdelning. Söta är de! Snoriga med...
Vi har ätit låtsasmat, klätt ut oss och byggt torn med klossar. Kul ju! Så länge jag slipper byta blöja...

Skulle vara intressant att testa på något mer mångkulturellt och stökigt område för att se hur de jobbar med språksvårigheter och löser
konflikter. Det får man inte så mycket av här direkt.
Får försöka fixa till någon annan termin.

Gårdagens bästa kommentar:
"Vet du..? Min pappa är flintskallig!" sa en liten tjej appråpå ingenting.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0