Bildläraren


De två första dagarna på förskolan ritade jag väldigt mycket med barnen.
I ateljén finns en massa pärlplattor formade till olika djur. Vi ritade runt konturerna på dessa och jag fyllde i min lilla hund med ögon, tassar, öron och fläckig päls. Genast började barnen ropa:
"Vilken fin! Kan jag få den?"
Plötsligt blev det en hel massa hundar att tillverka! Barnen bråkade över mina hundar, men efter ett tag började de istället måla av dem.

När jag kom till dagiset igår satt alla barnen stilla vid ett bord och målade, och vad ser jag - jo fullt med hundar med ögonfransar, rosett på huvudet och fläckig päls, precis så som jag målat mina tjejhundar!

Var riktigt roligt att se hur de utvecklats - från att endast ha målat slarviga konturer till att nu vara riktigt noggranna med fina små påhittiga detaljer.
Jag kände mig lite stolt faktiskt. Fick en massa fina teckningar med mig hem!


Kommentarer

Postat av: Emo

Vill du ha tips om hur de kan vara kreativa med plaströrpärlor, så ta en titt på http://parlkonst.se

Där finns mycket som också går att modifiera och vara kreativ med.

2010-03-05 @ 07:53:35
URL: http://parlkonst.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0