Bäbismoa


Idag var jag ute med barnen i nästan två timmar. Riktigt fint väder! Soligt som tusan minsann!
Jag samlade ihop ett gäng killar och spelade bandy.
Tänkte att jag skulle utmana de lite och spela seriöst, men de var ju minst lika bra som mig!
Skyller på dålig målvakt som mest yrade runt och inte fattade vilket håll han skulle skjuta bollen åt...

Roligast idag var ändå när barnen bakade sandkakor. Jag frågade om jag fick smaka, men det fick jag visst inte!
Så då började jag låtsasgråta.
"Nääää, jag vill smaka! Jag vill ha kaka! Buhuhuhuhu!"
Jag har aldrig sett barnen skratta så mycket!
Gång på gång kom de fram med sandkakor till mig och hällde ut dem på marken precis när jag skulle smaka.
Jag började gråta och skrika ännu mer och barnen skrattade hysteriskt! De kastade sig runt min hals och försökte få mig att sluta gråta.
När jag tittade mig i spegeln sedan såg jag att jag var helt svart av maskara under ögonen. Jag måste alltså gråtit en skvätt på riktigt! Knäpp jag är.

Och titta vilka fina teckningar jag har fått idag!

En indian, blommor, elefant, ballong och ett träd!


Jag målade en geting till en tjej, sen började alla måla getingar! Titt vilken fin jag fick!
Trodde först att det till höger var en bikupa, men en discokula var det visst!

En till geting med väldigt många ben och en elefant!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0