Har man vunnit så har man


Klagade för Anela på MSN över något krångligt i uppsatsen.
Fick som svar: "Tur att vi har hela helgen på oss!"
Och då kom jag och tänka på den gamla reklamen med "Snälla Åke" och
"Du har ju hela helgen på dig!"

Ni minns väl denna? Klart ni gör!

Jag och Emelie kollade igenom en massa gamla reklamfilmer idag nämligen.
Nostalgi!

En annan grej.
Det är konstigt vad mycket annat man får gjort när man egentligen ska plugga.
Sådant som vanligtvis är skittråkigt som man helt plötsligt får för sig att man bara måste ta tag i!

Igår sorterade jag en massa papper - alla mina lönespecifikationer, fakturor, betyg, diplom, deklarationsuppgifter och andra viktiga papper är numer sorterade efter inkommet datum! Toppen!
Ordentligt ordnade i en märkt mapp men en massa olika fack.
Visst har jag förvarat dem där i tidigare, men de hade hamnat lite huller och buller och så blev mappen bara rörigare och rörigare. Nu har jag hittat ett system som borde funka.

Annars har jag städat rummet riktigt ordentligt, diskat, slängt skräp, tvättar och en massa annat för att slippa plugga.
Nu är det fint här i alla fall!

Jag har faktiskt kommit en bit påväg med hemtentan också. Över hälften är gjort!
Min del av projektrapporten har jag skrivit riktigt mycket och ordentligt på. Och så har jag läst en hel del.
Jag borde vara nöjd med min plugginsats ändå kan jag tycka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0