Små saker som tål att firas!


Söndagssittning igår!

Det blev en mycket trevlig liten tillställning där höjdpunkten var infirandet av november.
Borde göras varje månad.

Hittade överbliven smörgåstårta i kylen. Väldigt god!
Sen mådde jag fruktansvärt illa.

Jimmy tog mod till sig och spelade en låt som han har skrivit själv.
Eller, han har gjort allt själv; piano, sång, text och inspelning.
Så himla bra och fin låt! Galet vad bra människan sjunger och spelar!
Och det säger jag inte bara för att jag känner honom.
Helt klart sådan musik jag skulle kunna sitta och lyssna på hemma.
Han ska skicka lite låtar till mig. Kanske kan lägga upp dem någonstans sedan.

The one and only Mr Mac!

Dylan och Becca slappade loss i sängen.

12-slaget.
Vi firade in november med Guns N' Roses – November Rain.
Sedan följde ett gäng novemberlåtar, med sökordet "November" på Spotify, bland annat:
Pernilla Andersson – November
Laleh – November
Kaizers Orchestra – Enden Av November
Lars Winnerbäck – Vårdag i november
Väldigt lungt och mellankoliskt alltsammans. November kanske ska vara så.

Sedan kom det upp en massa annat trams, men november i albumtiteln.
Parry Gripp – Spaghetti Cat (I Weep For You)
Spahetti Cat liksom. Störd låt!
Benny Andersson – Tröstevisa
Tröstevisan blev en favorit. Kommer alltid förknippa den med november nu.
"Spela Tröstevisan!" ropade folk hela tiden. Förstår inte alls varför egentligen. Bara en liten söt melodi.

Vi gjorde novemberlöften.

Jag ska se till att skaffa mig ett jobb på kvällar/helger,
Jimmy ska skicka in någon av sina låtar någonstans, se till att det blir något av hans musik,
Becka ska höja sina betyg och Marcus ska hjälpa henne med det. Två timmar, tisdagar och torsdagar.
Marcus ska även klä om en skabbig stol och köpa en ny kyl och frys.
Dylan hade redan begett sig hemåt, så det blev inga löften för honom, men vi andra, nu fasen ska vi uppnå detta!

Marcus gamla spåbok/trolleribok/drömtydningsbok kom fram.
Vi försökte tyda mina knäppa drömmar (gick inte alls), det lästes i Bondepraktikan, spåddes i händer och berättades och våra stjärntecken.

Att spå i händer var riktigt intressant! Speciellt då klockan började närma sig tre, fyra och verkligen allt som sades var hysteriskt roligt. Övertrötthetssyndromet kanske.
Vi fick lära oss om Venusberget (inte det mellan benen, utan upphöjningen under tummen), Jupiterberget (under pekfingret), Saturnusberget (eller Citronbacken som Jimmy trodde att det hette, under långfingret), Solberget (under ringfingret), Merkusriusberget (precis under lillfingret) Marsberget (under Merkusriusberget) och Månberget (under Marsberget).
Galet att jag fortfarande kommer ihåg allt.
Meningar som "Om hälsolinjen grenar sig i Saturnusbergets område beror det mest på en slump" kändes helt normala och var fullt förståliga efter en stunds läsning.

Minns dock inte riktigt vad vi kom fram till under spåningen. Det enda jag kommer ihåg är att jag kommer dö en tidig död då min livslinje är bruten och inte särskilt skarp.
Väljer att inte tro på det.

Vi garvade väldigt mycket åt att strecken i Jimmys händer syntes hur bra som helst, medan vi var tvugna att kupa händerna eller titta från olika vinklar för att kunna se alla streck. Han har bättre hudfärg!


Mycket märklig gammal svenska i denna bok.
Roligt att Jimmy är så himla koncentrerad och angelägen om att hitta alla linjer och se så han har förstått rätt. Han ser ut lite som Spiderman när han ligger med den där posen i sängen, haha.

Vad det gällde stjärntecknen så stämde allt under Jungfrun in på mig rent personlighetsmässigt, men jag tänker inte tro på det som kommer att hända i framtiden. I så fall är det inte ens någon idé att skaffa barn då de ändå kommer att dö en tidig död. Släktingar och personer i min närhet kommer snart att dö och allt verkade mest bara vara elände. Men båda mina föräldrar är Jungfruar och ingen av dem har förlorat något barn, så detta kan knappast stämma!

Åkte hem 04.00 och somnade med en spinnande katt.
Länge sedan jag var med om en sådan bra söndag!
Vore trevligt om söndagssittningarna kunde bli en tradition även för mig, men det känns lite besvärligt att pendla från Göteborg varenda helg. Tyvärr.


Kommentarer

Postat av: lino

jag vill oxå ha en räkmacka =)

2010-11-01 @ 17:00:54
URL: http://finest.se/Lizanna
Postat av: jimmy

grymt kul att du var med igår(idag?)

det får vi göra om! =)



här har du världens bästa berghagen igen!

http://www.youtube.com/watch?v=tBTyHx7hUoU

2010-11-01 @ 18:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0