I <3 U MOA


Jag säger då det.
JÄKLAR vad kallt och blåsigt det är idag!
Och JÄKLAR vad trött man kan vara.

Höll på att somna på bussen hem från jobbet just innan jag skulle gå av.
Hade inte varit roligt att hamna någonstans ute i Kungälv!
Grön Express har alldeles för sköna säten...

Har fått lite vettigt gjort i dag i alla fall.
Intervjuade två barn om matematik på förskolan där jag haft min praktik.
Så kallade metakognitiva samtal. Spännande spännande.
Barnen var ute och lekte på gården när jag kom.
Innan jag ens hade hunnit fram till staket började en tjej ropa "MOOOOOOOOOOOA!!!" så högt hon kunde och kastade sig mot grinden och stod och hoppade helt hetsigt i väntan på att få krama mig. Jag tror jag hann få en kram av varenda unge under den korta tiden jag var där. Kul när man känner sig välkommen!

Tog bussen från förskolan  till skolan där jag jobbar, vilket var en mycket händelserik resa!
På centralen backade vår buss in i en annan buss så att hela bakrutan krossades!
Jisses vad jag hoppade till av den smällen! Ingen skadade sig som tur var fastän hela baksätet fylldes med glas, men vi fick byta buss och jag kom därmed 20 minuter för sent. Hurra!
Sedan fyra timmars jobb på fritids fyllt med pulkaåkning, julkortspyssel, youtube-tittande, lös tand-utdragning och kämpande för att få ungarna lugna och bråkfria. Inte det lättaste alltid.

I love you Moa.
Sött värre.

Nere i hörnet; när jag tar fart på flickan och hennes kompis när de gungar.
Det ägnade jag mig åt minst en halvtimme i fredags nämligen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0