En älgpromenad


Bestämde mig för att det var slut på att häcka ínomhus för idag och klädde på mig för att gå ut på promenad. Det visade sig att det ösregnade ute.
Kanske inte direkt vad jag hade tänkt mig.

Gick bort hit, drygt tio minuters promenad, sedan var mina fötter dyngsura och fingrarna stelfrusna, så jag vände om igen.
Gummistövlar och vantar hade kanske varit en bra idé.

Hittade i alla fall ett kvalitetsparaply med älgar på bakom jackorna i hallen.
Med kvalitet menar jag ett paraply som inte vänder sig ut-och-in i helvetesblåst.
Det är det inte många paraply som står pall emot!



Här bor vi nu om någon undrade. I Mickes föräldrars hus.
Micke gör om badrummet i sin lägenhet så där finns det för tillfället ingen toalett och det mesta är dammigt eller intäckt i plast. Kändes lite lättare att bo här då.

När fötterna mår som bäst. Eller inte.

Fick syn på en skotork i garderoben. Hurray!

Fint kök har de.

Hittade det som blev kvar efter igår.
Tror jag käkade upp minst hälften av Mickes födelsedagschoklad. Illa.
Men fasen vad sugen jag blev nu på att ta mig en bit till!


Kommentarer

Postat av: Emelie

Meeeeen åååh, det är ju du som har snott mina prickiga favoritstrumpor. Trodde jag hade glömt dom hos Jonas eller nått, men nehe. Give them back to me när du kommer hem?

2010-10-19 @ 14:02:13
URL: http://likealineofpoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0