London baby!


Hej hopp!
Jag har varit lite frånvarande här, men jag har haft galet mycket roligt för mig!
Onsdagen bestod av stress på Skavsta, ännu mer stress i London för att hinna med att shoppa så mycket som möjligt, tunnelbaneåkning, trängsel på Primark, fika på Starbucks, konstant pratande med Jossan för att ta igen de månader vi inte har setts, 2,5 timmars tåg till Southampton och thaimat hemma hos Sam, Sam och Chris.
Bra dag!
Hörde dock mest svenska under dagen då London verkar vara invaderat av svenska turister =
inte riktigt utomlandskänsla.

Igår var Jossan på jobbintervju hela dagen och jag lämnades ensam i Southampton. Jag fick roa mig med att gå en promenad i Ocean Village, supershoppa ännu mer, käka bakad potatis och läsa Liza Marklunds "En plats i solen".
Sedan blev det matlagning, filmen "The terminal" (bra!!!) och chokladfrossa.
Bra dag det med!
Gillar verkligen Southamton. Lagom stor, mysig stad. Fint är det här! Och en massa bra affärer. Lite trött i benen efter sju timmar i ett shoppingcentrum bara...
Men hurra för Jossan som fick ett nytt jobb!

Sitter nu i Jossans hus i Southampton.
Jossan jobbar till 16.30 och idag hade jag tänkt hänga vid datorn, promenera runt i området och fundera ut något bra sätt att få ner alla mina nya kläder i det redan ganska fulla handbagaget. Får nog ha på mig ganska många lager kläder när jag går igenom säkerhetskontrollen om jag ska lyckas få med mig allt.

Men dagens planer ändrades lite.
Ska följa med en tjej som Jossan bor med (gud, minns inte vad hon heter!) till Portsmouth, en liten stad vid vattnet. Hon ska visst ta bort sin mustasch med laser (haha, har inte ens sett att hon har någon...) och så kan vi promenera runt i staden och kolla lite i affärer.
Låter mysigt.

Nu måste jag dra! Bilder kommer inom en snar framtid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0