Searching for elks


Idag var jag och Emelie på vandring i staden med Lloyd.

Visade pariserhjulet (inte lika imponerande som London Eye)
och Operahuset (inte lika snyggt som Sydney Opera House).

Lloyd och Emelie med Operan i bakgrunden.

Lite båtar.

Göteborgshjulet!

Sedan tog vi spårvagnen till Slottsskogen för att titta på älgar och sälar.
Sälarna var tråkiga och låg mest helt still i vattnet och älgarna gömde sig.
Men fint och höstigt var det i alla fall!



Hej dovhjort!
Hej knasig bananskylt!

Emelie drog till jobbet och jag och Lloyd hängde ett slag med Bella och Peter och sedan bar det av hemmåt där det vankades TV-tittade (dumma serier på engelska), matlagning och Mastermind.
Lloyd blev helt till sig när han hittade Mastermind-spelet på hyllan under bordet.
"Oh, I haven't played this since I was a kid!" utbrast han, så vi var tvugna att spela såklart.
Vi tänkte att vi kör två gånger var och ser vem som vinner, men efter två gånger låg vi lika, så vi spelade ett parti till. Låg lika även efter tredje gången, sen kände vi att det räckte.
Vi var lika bra helt enkelt!

Får se vad vi ska hitta på imorgon. Emelie har skola på förmiddagen och jag ska till tandläkaren och fixa med bettskena om jag inte får vikariejobb och blir borta hela dagen.
I så fall får Lloyd roa sig själv.
Emelie och Jonas har planerat öl och biljard imorgon, jag kanske hinner hänga på efter träningen. Vore kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0