En tjockis på cirkus


Riktigt jäkla bra kväll igår!

Cirkusprinsessorna var riktigt imponerande bra förutom några få undantag, med det förhöjde bara underhållningsvärdet...

Det roligaste och konstigaste under föreställningen var helt klart den extremt tjocka Dilja från Ryssland som uppträdde i Aerial ring. Visste inte vad jag skulle tro när hon kom in på scenen, och man såg fullt med folk i publiken som viskade med varandra och försökte hålla sig för skratt.
Känner mig jätteelak nu, men det var lite udda med en kvinna rund som en boll högt uppe i luften med ryggfettet hängandes utanför den tajta dräkten och en putande röv i ett par gigantiska trosor till Marlilyn Monroe-musik.
Kolla själva! (Klippet är dock inte från denna föreställning.)

Förstår inte alls vad hon gjorde i tävlingen. Våra nybörjare på cirkusen klarar fasen hennen trick i ringen!
Hon fick nog bara vara med för att hon var bra för att vara så tjock. Sympatiplats.

Hennes sista trick var nog det sämsta jag sett.
Hon spände på sig en säkerhetslina och några remmar runt armarna och jag tänkte; Nu ska hon nog göra något riktigt avancerat! Äntligen!
Men vad hände?
Jo, hon använde remmarna för att dra sig upp i ringen och hängde sig sedan i tårna så att huvudet bafann sig bara någon meter från marken.
Med säkerhetslina på samtidigt som hon höll fast sig. Hallå?! Vad var det för trams?
Höll på att garva ihjäl mig!

En av de allra bästa var katschuk-kvinnan Lunga från Sydafrika som var den äckligt vigaste människa jag någonsin sett! Har sett många ormkvinnor i mina dar, men det här var fasen extremt!
Hon liksom gick ner i brygga och vred runt överkroppen ett halv varv, böjde benen i konstiga vinklar och jag trodde att hon skulle gå av flera gånger.
Kolla in här:
Sick! (Det står att det är Aerial ring, men de har nog gjort fel...)


Ett riktigt häftigt poi-nummer var också med!
Hon körde med några stålkulor så att när poien nuddade marken gav de ifrån sig höga slagljud som var helt synkat med musiken. Väldigt annorlunda och riktigt riktigt bra!
Kolla in här:


Och här har vi svenska Linn som gick på slak lina.
Riktigt fartfyllt nummer med en tjej med väldigt stor talang:


Och tillsist: Emelies favorit Kata Kiss.
Förstår ni att jag skrattade mig sönder och samman varje gång Henry Bronett ropade ut hennes namn?!
Svinbra nummer dock (men tyvärr sämst kvalitet på videon):


Vill ni se fler nummer så kolla här!

Rekommenderar bland annat Emilia Arata i ett riktigt nyskapande luftnummer och roliga Becky Priebe.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0