London Baby!


Nu har jag bokat biljetter till London!
Ska äntligen hälsa på Jossan som flyttat till sin kille på Isle of Wight, en ö precis utanför London.
Åh, jag längtar!

20-26 oktober bär det av. Hittade snorbilliga biljetter från Skavsta - 220 kr tur o retur!
Någon kampanj med Ryanair. Biljetter för 55 kr st utan skatter och med fri internetincheckning
(plus administrationsavgift 55 kr st när man betalar med kort = enda betalningssättet, hmpf...).
http://www.wightabout.co.uk/wp-content//Isle_of_Wight.jpg

http://static.guim.co.uk/sys-images/Travel/Pix/pictures/2007/04/05/IsleofWight_Getty460.jpg

http://www.isleofwighttouristguide.com/uploads/articles/isle-of-wight-villages.jpg
Isle of Wight.

Det blev ett väldigt pusslande med tåg som tagit hela dagen av klurande för att få till.
Har nämligen praktik fram till 14 oktober, direkt därefter ska en rapport på 7 sidor om två observationer skrivas och vara klar senast 21 oktober. Så måste se till att bli klar med den innan jag åker.
(Därför jag kan vara ledig så länge).

Då det var mycket billigare att flyga från Skavsta än från Göteborg så tänkte jag att jag kan ta en sväng förbi Nykvarn när jag ändå är i krokarna.
Så nu har jag bokat tåg Göteborg - Skövde - Södertälje Syd den 17 okt (billigare att dela upp biljetten och boka via Skövde av någon anledning även om man sitter kvar på samma tåg = ett hett tips för billigare resa!),
tåg och buss Södertälje Syd - Skavsta 20 okt,
buss och tåg Skavsta - Södertälje Syd - Nykvarn 26 okt och
tåg Södertälje Syd - Göteborg 26 okt.
Puh!
Allt som allt 706 kr.

Ni förstår att det var en massa att hålla reda på!
Dessutom fick Anela för sig att vi ska gå på Biffy Clyro's spelning 16 oktober
(så grymt jäkla kul det kommer att bli!), så det var jag också tvungen att peta in någonstans.

Hoppas nu bara att jag hinner att skriva en riktigt bra tenta plus läsa igenom och skriva något om det arbetet jag ska vara diskutant på den 28e!
Skriva, skriva, skriva, hoppa, skrika, dansa, tåg, resa, mysa, flyga, shoppa, vandra, umgås, flyga, tåg, läsa, läsa, läsa, skriva, skriva, skriva, prata, prata, prata, DÖD.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0