Plugg och partifunderingar


Här sitter jag och pluggar samtidigt som jag funderar över politik.

Känns som att det gynnar mig mest att rösta på Socialdemokraterna faktiskt
(nu kommer alla i Nykvarn hata mig = bli kallad jävla sosse osv...).
Just nu till största del grundat på att de tänker öka lärartätheten inom förskolan, det vill säga anställa fler förskollärare vilket borde innebära betydligt mycket lättare för mig att skaffa jobb!
Om tre år är jag färigutbildad och då är det den regering vi nu röstar fram som kommer avgöra början på mitt framtida arbetsliv.
Plus att deras politik känns mer human och ger ett mer jämlikt samhälle, även för de mest utsatta.

Dessutom vill Alliansen fördubbla banavgifterna, vilket med största sannorlikhet kommer att betyda dyrare tågbiljetter. Det vill jag inte ha med tanke på hur mycket jag reser!

Såklart är det en hel del andra frågor att ta hänsyn till, men jag fortsätter att grunna.
Det känns som att jag verkligen har blivit intresserad av politik nu!
Har sett alla partiledarutfrågningar i SVT, kollat debattprogram och läst på hemsidor.
Men det är fortfarande ett jäkligt svårt val detta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0