Kluven


Borde kanske skriva ett par rader om cheer/gymnastikträningen igår.
Jag vet inte vad jag känner för alltihop.
Det verkar hur roligt som helst och känns helt fel på samma gång.

Gruppen är jättehärlig, de flesta ett par år yngre runt 16-17, men alla är verkligen supertrevliga.
Lokalen har svinkallt golv men är helt okej att träna i med bra mattor och tumbling.
Tränaren verkar himla bra och har verkligen ordning på gruppen. Ingen flams-Olanaträning här inte!
Det går snabbt framåt och det känns som att man kommer att lära sig något nytt på varje träning.
Dansen var skitsnabb och svår, men det blir nog riktigt kul när jag väl sätter den.
cheeren är jag "tredjeperson", det vill säga den som stödjer upp hela pyramiden eller lyftet och hjälper till vid upp- och nergångar. Det känns som att det med kan bli roligt när vi kommer till lite svårare övningar.
Flygartjejerna är riktigt duktiga och vet verkligen hur man spänner sig på rätt sätt.

Men nivån på akrobatiken är inte vad jag hade väntat mig.
Nybörjarnivå på volterna. Folk som hjular med krokiga ben och spretiga tår, en del kan knappt bakåtkullerbytta och har inte tränat gymnastik mer än ett par månader. Det finns bara en jag sett som kan flickis och ett par som kör tinsika, eller "mjukis" som de kallar det. Några kör sträckt och snyggt och verkar ha bra kontroll på kroppen, men det är inte tal om några volter.
Så jag är lite tveksam till om jag kommer lära mig speciellt mycket här.
Det finns ju tumblinggolv som jag kan träna själv på, men jag tror inte att tränare kommer att ha tid att stå och titta på mig och säga vad jag behöver förbättra i volterna.

I såfall är det om jag även tränar på lördagar i Gymnastikens hus där det finns full utrustning med trampett, tjockmattor, hoppgrop och sådant. Då är det äldre gymnaster som tränar själva där. Man har ingen tränare, men man kan fråga andra om hjälp om man behöver.
Tänkte gå dit någon helg och testa om det verkar bra, och så kör jag i alla fall den här terminen med cheeren för att se hur det går och vad jag lär mig.
Känns dumt att hoppa av nu liksom. Det blir nog kul bara jag kommer in i det!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0