Överrörlig = huvudvärk


Var hos sjukgymnasten imorse.
Tydligen beror min spänningshuvudvärk på en kombination av att jag är överrörlig och att jag pressar ihop käkarna när jag sover.
Överrörlig, det var något nytt!
Visst vet jag om att jag är vig, men jag har aldrig tänkt tanken att det skulle kunna påverka kroppen på så sätt att det leder till konstant huvudvärk. För tydligen så vill musklerna i rygg, nacke och axlar hela tiden jobba för att stabilisera kroppen och motverka svajiga rörelser, och då bildas en spänning.

Jag fick med mig tre övningar som jag ska repetera tio gånger, en gång om dagen.
Dessutom ska vi börja med akupunktur en gång i veckan, med start på tisdag.
Lite läskigt, men bra om det hjälper!

Hoppas mer på något liknande den högra bilden än den vänstra...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0