Stockholm för tusan!


Stockholm!
Häng i Hubbes lägenhet på Östermalm:

Dylan och Hubbe med en varsin Jägershot.

Viktor den glade tokern!

Marcus med kepan bakochfram!

Bilderna ovan är från lördagkvällen. Ingen Jäger blev det för mig. Kändes som att det skulle resultera i en illamåenderesa hem...

Sol på balkongen och svindlande utsikt.

På fredagen blev det utgång på Ambassadeur - ett jävla skitställe rent ut sagt.
160 spänn i inträde plus 20:- i garderob. Musik med samma dunk i samma tempo kvällen igenom. Svinhög volym dessutom som gjorde att man inte kunde prata alls med varandra utan att skrika halsen av sig, och ändå inte höra mycket av vad den andre sa. Ganska mycket folk på dansgolvet, men de gick inte in för att dansa direkt. Stod och svängde lite fint på kroppen hit och dit, eller så var det den klassiska Stureplans-veven med armen som gällde. Galet dyr dricka med, så man kunde inte hänga vid baren heller. Nja, inte min stil direkt.

Vi var glada i alla fall!


På lördagen chillade vi i lägenheten till Eva och Adam - fyra födelsedagar och ett fiasko (underbar barndomsfilm!), sedan blev det brunch (kombinerad frukost och lunch), men klockan tre på eftermiddagen på Stockholms glass- och pastahus strax utanför Hubbes lägenhet. Rekommenderas! Av mig i alla fall.

Jag åt riktigt, riktigt god fetaostfylld spenatravioli med skaldjurssås.

Hubbe åt skruvmakaroner färgade med bläckfiskbläck och samma skaldjurssås som min.
Hans pasta var dock lite överkokt kan jag tycka (ja, jag var tvungen att smaka).
Dylan och Viktor beställde bannspaghetti med köttfärssås. Dylan gillade sin, men Viktor tyckte att det smakade som burkköttfärssås. Inte så bra betyg direkt...
Marcus pizza var däremot hur god som helst!

Bröderna Rongedal kom och ställde sig i kön när vi satt och åt. Lite kul.
Klädda likadant och samma minspel hela tiden, hehe.

Efter en sväng på systembolaget blev det lite häng i park.

Killarna firade lördagkvällen med ännu en utgång, men jag for tillbaka till Norrköping istället.
Bra helg ändå! Kul att träffa Marcus, Dylan, Hubbe och Viktor igen!
Nästa gång får det allt bli i Göteborg tycker jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0