Kaka, älvfärd och action!


Igår: Började dagen med lite info om kommande praktikveckor i skolan.

Sara med sin fina gravidmage. Snart föder hon minsann!

Efter en lite shoppingtur på stan mötte jag Emelie och Sofie och promenerade bort till fina Haga.

Proppen o ja'!

Utanför Pedagogen hängde stundentera på trappan med en bit mat i solen.

Uteserveringspremiär!

En mycket saftig och god morotskaka fick det bli.

Emelie drog till jobbet och Sofie försvann iväg någon annanstans.
Själv begav jag mig till Lilla Bommen och tog färjan för första gången till Eriksberg.

Operan, Hjulet och Läppstiftet där i bakgrunden.

Väntan, väntan.

Och där kom den - Älvsnabben!

Hur härligt som helst att sitta uppe på däck.

Så typiskt Göteborgs-ordvitseri, Älv-vira, haha!

Precis som att åka spårvagn, kunde ju åka på mitt månadskort tillochmed.
Måste åka färja oftare!

Framme i fina Eriksberg. Här skulle man bo! Hur fint som helst.

Ojoj vilket gäng det var här! 20 pers sissodär. Kände mig lite som en tonårsgangster när vi gick runt på stan med musik dönande ur Koffes högtalare. Vet inte om jag skulle känna mig töntig eller om det mest bara var kul, haha.


Hm, vete tusan hur folket lyckades ta sig upp här! Högt!

Här har vi mig!

Från lekparken ovan drog vi vidare till Action Park, en skatepark vid Bergakungenbion.

Jag trixar och har mig.
Förstår inte att killarna som kör galna skruvar blev imponerade av det här, men tydligen!
Det är det som är så roligt, vi är alla bra på olika saker och kan lära hur mycket som helst av varandra. Toppen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0