Norrköpingsveckan


Min fina vecka i Norrköping innehöll:

Pizzatime med Dylan och Marcus!

Marcus äter pizza mycket lustigt. Han skär ut alla bitarna och skär sedan en cirkel mitt i pizzan, dels för att slicearna är lättare att äta när det inte finns en tunn spetts längst ut som lätt vikts ned och börjar droppa och dels för att det bildar ett hål mitt i pizzan där han kan ställa sin dippsås. Praktiskt ioförsig!

Slavarbetade lite på cirkusen och lastade ur en släpvagn efter turnén. Här kånkas det kylskåp!

Sedan blev det filmkväll hemma hos Marcus med gamla trollerifilmer och På Rymmen med Martin Timell.

Träffade finaste Jossan och gick en shoppingrunda i staden. Hurra! Åh vad jag har saknat kvinnan! Klippte mig och köpte hårtoning också minsann.

Innan:

Slitet, för stort där nere och för slätt där uppe.

Efter, utan hårfärg:


Med tänkt tofs.

Gos med Berra!

Och nu med hårfärg!

Och så blev det ännu en filmkväll hos Marcus. Viktor slappar i soffan till Den där Mary.
Sjukt rolig film!

Under veckan flängde jag över halva Norrköping och tittade på kök tilldammans med mamma och pappa. Det ska byggas om där hemma minsann! Nu bar det av till IKEA för att se vad de hade att erbjuda.

Jag fick med mig fina kaffekoppar hem.

Sen blev det en dag med dansfest hemma hos Anna! Bild från Annas blogg.

Vin och härligt prat.

Matilda var där! Vi lekte mycket i Öbonäs när vi var små för hon hade sommarställe där.
Nu bor hon i Oslo, ett kvarter ifrån regeringsbyggnaden där de bombade. Så sjukt att något sådant kunde hända mtt i centrala Oslo! Skönt att inget hände henne eller Linda som bor inte alls långt därifrån heller. Och skjutningarna på ön, hur sinnessjukt som helst att det knappt går att tro på. Man blir riktigt rädd när det händer så nära. Från Göteborg är det närmre till Oslo än Norrköping. Det kunde lika gärna varit här.

På fredgen fyllde Jossan år och jag var bjuden på kalas!

Tjingtjing!

Snyggo-Jossan med bror Jonathan.

Jossan bjöd på världens godaste kladdkaka. Det här var nog det bästa jag ätit någonsin!

Pappa Torsten ordnade kinesisk fiskdamm där man fiskade godis med chopsticks. Kul grej!

Jossan fick likör i present av John. Himla gott!

Och här har vi John! Vi gick i samma klass i lågstadiet. Riktigt kul att träffa honom igen! Han hade många sjuka historier att bjuda på minsann...,

Andreas, Emil och Ivannia. Ivannia är nog den roligaste tjejen jag någonsin träffat. Sjuk humor och snabba repliker var det här!

Amerikanskor på besök till vänster.

Hängde hemma hos Anna ett slag på lördagen. Där gick det vilt till!

Spelade Left 4 Dead på Xbox. Galet kul! Som ni ser. Enligt Anna var jag riktigt duktig med. Kanske har jag en framtid inom att döda zombies? Bild från Annas blogg.


Sen tittade jag på och imponerades av Anna som mixade låtar. Det verkade himla kul men riktigt svårt att få kläm på alla kontroller och få snygga naturliga övergångar mellan två låtar.

Åkte hem för grill med familjen. Gott!

Och på söndagen for jag tillbaka till Göteborg igen. Med alldeles för mycket packning!
Men det gick fint. Jag tog mig upp för alla backar till lägenheten utan större problem.

Det var min vecka det. Hurra för den!


Kommentarer

Postat av: Anna Kråkansson

Var så kul att träffa dig mitt lilla guldbarn!!

2011-08-02 @ 23:18:58
URL: http://fantasidjur.blogspot.com
Postat av: Anna Kråkansson

Var så kul att träffa dig mitt lilla guldbarn!!

2011-08-02 @ 23:19:20
URL: http://fantasidjur.blogspot.com
Postat av: Lindaa

Åh vad underbart! Snyggt hår stumpan!

2011-08-04 @ 14:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0