Mot Berlin!


Sorry för uppehåll!
Har knappt befunnit mig hemma, utan har pluggat, pluggat, pluggat till min första salstenta (om ordklasser, satsdelar, fonem, morfem, uttalsenlig stavning mm), varit nervös för resultatet av förra hemtentan, men som jag sedan lyckades få ett VG på (tjoho!!!), jobbat på förskola och som barnvakt, umgåtts med vänner och mest av allt tränat skiten ur mig.

Om den hårda träningen varit lyckosam får vi veta imorgon.
För om några timmar tar vi flyget till Berlin för att imorgon ställa upp i tävlingen Beach Cup, inne på det tropiska äventyrslandet Tropical Island.

En gigantisk gammal flyghangar, numer fyllt med pooler och regnskog, där det alltså anordnas cheerleadingtävling imorgon. Det här blir spännande!

Jag har knappt några bilder på oss, men det här är vad vi kommer att tävla i bland annat (bildena fotade jag på SM i somras).
Gruppstunt - dvs en grupp med fem tjejer där man utför stunt, som på bilden ovan där flygaren gör en heel stretch, eller som här:

En arabesque.
Eller som här:

Ett korgkast.
Men som ni ser så är det killar som kastar här, så riktigt sådär högt kommer inte vi.
Och riktigt sådär snygga volter kan inte Anna göra... än.

Vi kommer även att tävla i grupprutin där det förutom stunt även ingår hopp, dans och volter på marken.
Klarar vi allt så bra som jag vet att vi kan så kan vi nog lyckas få en riktigt bra placering.
Inget slarv och koncentration till max!

Dessutom ska jag tävla individuellt.

Alldeles ensam.
Alla blickar mot mig.
Hjälp!
Det här är något jag aldrig gjort tidigare, så det känns riktigt nervöst, men otroligt kul.
Under 1,5 min ska jag ösa på för fullt med volter, hopp, dans och ramsa.
Jag får fösöka tänka bort att den där ramsan känns pinsam och istället gå in med självförtroende, ropa högt och tydligt och göra allt så proffsigt jag kan.

Önska oss lycka till nu!
Måndag kväll bär det av hem igen och under den, hoppas jag, fantastiska helgen i Berlin vill jag bland annat besöka den här platsen:

En bild från skolresan med tyskagruppen till Berlin i tvåan på gymnasiet.

Hehe, därifrån har man många galna minnen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0