After work för arbetslösa?


Bianca dök upp tillslut igår.
Hon hade tagit fel spårvagn och irrat bort sig i staden.
Men hon hittade rätt tillslut, tur det!
Vi chansade på att de skulle ha lite buffémat kvar och drog till Excets after work.
All mat var slut tyvärr, men jag tog mig en öl och Bianca körde på cider.

"Oh, this is the best cider I've ever tasted!" utbrast hon.
Tror jag det. Cider i Australien är skitäcklig.

Jag har en teori om att after work egentligen inte är till för folk som jobbar.
För man orkar ju liksom inte vara ute och parta efter en lång arbetsdag.
Ni ser ju på bilden hur trött jag är. Fake-extremglad.
Har man varit hemifrån 7.30-19 har man inte så mycket energi kvar till att skrik-snacka med svinhög musik i bakgrunden och trängas bland en massa folk.
Äta en bit mat och dricka ett glas öl, visst, men inte mycket mer än så.

Så det blev tidig hemgång, runt 22 sådär.
Däckade i soffan till Spirited Away. Nöjd så!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0