Tacos och Kinect


Kul kväll med cheerleadingtjejerna igår.
Svettig kväll!
Vad jag menar med det förstår ni nog alldeles strax.

Tog med mig två cider bara för att jag var lite sugen. Men det var ingen bra idé.
Fick bara sjukt ont i huvudet och blev helt seg och trötter. Blä.

Skea hade ordnat frågesport om cheerleading. Namn på stunt, pyramider, armpositioner och lite allmänt om cheerleading. Svårt! Kunde en del, men det var omöjligt att hinna tänka och ge svar på ett par sekunder.

Gullkissen låg bra länge i mitt knä, men efter en massa busande ville han mest ligga för sig själv i soffan och sussa.

I slutet av kvällen körde vi XBOX 360 Kinect. Galet kul!
Först ut var dansspelet. Skulle verkligen vilja ha det spelet här hemma.


Det hela gick ut på att härma dansaren på skärmen och göra likadana rörelser exakt samtidigt. En kamera med sensor känner av kroppens rörelser och man får poäng för hur pass synkad man är med spelets dansare. Hur kul som helst!

Här ser ni - som rörelsen ovan.

Jag körde mot Issa på medium och här gick rörelserna riktigt snabbt!


När alla testat på dansen en varsin gång gick vi över till Adventure-spelet.
Roligt det med, men inte alls så roligt som dansspelet.
Här skulle man hoppa över och ducka under hinder, röra sig i sidled och röra armarna för att fånga poäng. Det här var som ett riktigt jobbigt träningspass! Svettigt!
Synd bara att det inte var helt synkat, så man var tvungen att göra sina rörelser strax innan personen på skärmen skulle behövt göra dem, så jag lyckades krocka med i stort sett varje hinder...


Eeeeh? Här ser ni mig från min snyggaste sida!
Bjuder på den!

Gulligull.

Nä, nu ska jag ta och bege mig ut ett slag tror jag minsann!
Lika strålande solsken som igår. Det måste man ta vara på!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0