Välkommen till Melodifestival!


Underbar dag idag!

Ännu mer mjukstart med fritids och bara tio barn.
Sådär lagom många att lära sig namnen på och lära känna ordenligt.

Vi byggde med kaplastavar hela dagen. Ja, verkligen hela dagen!
Förutom paus för lunch, mellanmål och lite utelek då.

Det hela började med att jag satte mig bredvid ett gäng killar som lekte med lego. Jag började istället bygga med kaplastavar från en stor back och gjorde höga torn där stavarna läggs omlott för att få det hela stabilt. Grabbarna började genast ta efter. Vi gjorde hus åt plastdjur och robotar och jag visade dem hur man försiktigt kan ta loss bitar från bygget så att det bildas en öppning där figurerna kan ta sig in och ut. Mycket uppskattat!


Sedan kläckte någon idén att bygga en "Melodifestival".
Det blev ett stort gemensamt projekt som varade i flera timmar!
Arenan med scen och sittplatser till vänster och en stor bilparkering till höger.

En fin inbjudningsskylt till festivalen blev det med!
"Välkommen till Melodifestival 2011, Robot Fire stjärna".

Där ser ni Robot Fire som var den första upp på scenen.
Vi bjöds på fantastiskt sång i form av robotljud och häftiga blinkande ögon.

Fin publik! Hela Star Wars-familjen satt bänkade.

En funktionell och stor bilparkering behövs såklart!

"Låt stå". Givetvis.

Måste bara ta med den här för att den var så söt. En stor sadel tejpad på elefantens rygg. Killen som hade byggt den var så himla stolt! Gulligt värre.

Jag sa att den lilla gubben som satt på kanonen/skeppet såg ut som en fallskärmshoppare. Så berättade jag att jag hade hoppat fallskärm. Väldigt fascinerande tydligen. Det fick jag berätta länge om minsann!

Förutom kaplastavsbygge hann jag med ett väldigt bra samtal med min nya handledare. Känns absolut som att det kommer att bli en riktigt bra praktikperiod det här! Vi verkar funka bra ihop. Toppen!

Drog sedan in till staden och fick rabatt på en skitsnygg H&M-klänning och ett par shorts perfekta till våren. Gött!

Sen fick jag kontakt med Bianca på facebook, så allt är grönt inför London. Pust!
Längtar verkligen efter nästa helg nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0