Barnböcker, gaplektion och powernap

Idag var vi på en riktigt bra föreläsning av Ann Boglind om den nyaste barnlitteraturen.
Vi fick presenterat böcker för oss som jag tror alla blivit skrivna under de senaste fem åren.
Riktigt bra både humoristiska och tänkvärda böcker, de flesta om lite djupare ämnen, men på barnens nivå. Om ensamhet, rädsla och feghet. Om föräldrar med missbruksproblem, om föräldrar i fängelse eller föräldrar som just skiljt sig. Om genus och hur barnen ser på vad flickor och pojkar får leka med och om att drömma sig bort i fantasins värld för att bearbeta olika händelser.
Jag blev sugen på att läsa allihop!

Sedan hade vi ett ganska upprört och gapigt seminarium om det oklara upplägget i vår kurs. Fick klarhet i de flesta frågor, men en del uppgifter känns fortfarande som att man kan tolka lite hur som helst. Det verkade dock vara meningen.

Hade två timmar på mig att handla lite, plugga/blogga en smula och laga mat, men jag somnade så fort jag la mig i sängen för att vila lite. Så jag hann inte med varken pluggande eller bloggande om vårt lilla teparty igår.

Nu sitter jag på spårvagnen mot träningen. Efter lite kaffe tror jag att jag är pigg nog för att träna trots lite konstig sömn. Tjohej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0