Nära skjuter ingen hare


Som jag redan har skrivit på Facebook så missade jag mitt tåg i onsdags kväll.
Var egentligen färdigpackad och redo att åka kl 19, men sedan fick jag för mig att surra fast väskan på någon jäkla liten dragvagn jag fick av mamma.
Kunde egentligen bara tagit vagnen under armen och fixat det där på tåget, men jag vete fan hur jag tänkte där.
Det tog en halv evighet att få fast den och plötsligt var det bara 10 min kvar tills tåget skulle gå!

Pappa panikkörde i racerfart till stationen, men såklart fick vi stanna vid varenda trafikljus, rondell och övergångssträlle. Nästan så att det var meningen att jag inte skulle hinna med det där tåget. 
Det gick mitt framför näsan på mig när jag stod på perrongen. Typiskt. Och jävligt klantigt.

Jag bestämde mig för att stanna i Norrköping hela veckan istället.
Projektarbetet vi skulle ha idag blev flyttat till nästa vecka, så det var bara en föreläsning igår som jag missade. En ynka föreläsning kan man nog klara sig utan. Powerpoints som används på föreläsningar brukar ändå läggas upp på vår kursportal sedan.

Nu fick jag plötsligt en massa tid med familjen och vännerna här!
Hurra!

Lite bilder från fikan med Emelie i måndags:

En stor kopp te och lite titta-med-blixt-i-ögonen-svårigheter.

En gla´ Moa!

Himla god skogsbärspaj!
Men såklart mådde jag illa efteråt.
Det är liksom lite min grej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0