Portföljjakten utmaning #1


Anmäler mig härmed till en liten utmaning; Portföljjakten som jag fick syn på i Hanna Fridéns blogg. Detta för att jag vill börja teckna mera. Måla, illustrera, skissa, formge...
Låta kreativiteten flöda!
Första utmaningen går ut på att presentera sig själv.

Jag rotade fram en gammal bild målad med vattenfärg när jag gick i ettan eller tvåan på gymnasiet. Från 2006 i alla fall.
Ett självporträtt!

Klicka här för att se bilden större (förstora sedan med förstoringsglaset).
När jag tog kort på målningen markerade kamerans ansiktsigenkänning ansiktet i vilken vinkel jag än fotade.
Kul att det funkar även i 2D! Jag måste gjort ett realistiskt ansikte...


Vem är jag?
Färgstark och lekfull, samtidigt som jag har mina stunder då jag är lugn och allvarlig.
Då jag målade den här bilden sysslade jag mycket med eldpoi - kedjor med brinnande klot som svingas runt i olika mönster framför kroppen och över huvudet. Därav flammorna i bakgrunden.
Eldtrixandet har jag lämnat lite bakom mig, men visst ställer jag upp på en show om tillfälle ges - gärna tillsammans med Norrköpings Ungdomscirkus där jag i stort sett har växt upp.
Det röda och blå är cirkusen färger.     
Håret är som det är mest - krulligt och yvigt åt alla håll och kanter, lite som jag är själv då jag aldrig kan bestämma mig för vilken väg som är bäst att gå. Mina intressen spretar lite hit och lite dit.
Fotograf, journalist, förskollärare, cirkustränare. Gillar att pyssla med layout, skriva texter och inreda. Ja, ni ser ju.

Mindre format för bildlänk.

Vill ni se mer av mig så kolla gärna in det här inlägget (vinterfoto), och det här (bröllopsfoto), det här (konsertbilder) och det här (barnporträtt).
Det är fotografi som är lite av min grej egentligen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0