Den jobbiga sjusovaren


Ibland liksom försvinner dagarna.

Igår gick jag först upp strax efter sju, i väntan på att vikariepoolen skulle ringa om jobb.
Ingen ringde.
Jag gick och lade mig igen, somnade om och vaknade... 11.30!

Hela förmiddagen som bortblåst! Till ingen nytta alls.
Tröttare än innan jag somnade om och huvudet kändes som sirap.
Vid sådana tillfällen känner jag mig helt kass.

Begav mig till Pedagogen där jag pluggade ett slag med Bella, tog spårvagnen till Lidl, åkte hem, lagade supergod mat, pluggade och sökte sommarjobb på Liseberg.
Lite gott kom ur den dagen ändå.

Det här:

En ny blogg. En kursblogg.
Läs om ni vill se vad jag har för trevliga uppgifter att roa mig med om dagarna!

...och det här:

Ungsgratinerade rotfrukter. Potatis, morot, rödbetor och kålrot. Lite smör på det och kryddat med örtsalt, svartpeppar, rosmarin och chili flakes. Och så mozarellaost på de sista minuterna i ugnen.
Det tog en evighet att förbereda detta då jag skar allt i riktigt tunna skivor, men himla gott och precis lagom mjuka bitar.

Till det stekt kycklingfilé marinerad med röd currypasta.
Blev supersaftigt och gott när man stekte den hel sådär.
Creme fraish och soltorkad tomat-sås till.
Ser ju inte så fruktansvärt gott ut på bild, men det var det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0